אורי אבנרי: "הימין בגד בחרדים, שיעברו לשמאל"

פעיל השמאל אורי אבנרי קורא לחרדים לעבור למחנה השמאל בעקבות בגידת הימין: "הם היו צריכים להיות עם השמאל מזמן". לדבריו: "אין כוח בעולם שיכול להביא לגיוס חרדים" (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
אורי אבנרי (צילום: פלאש 90)

עם אישור ועדת שקד הערב (רביעי) לסעיף בחוק הגיוס לפיו יוטלו סנקציות פליליות על לומדי התורה במידה ולא יעמדו ביעד של 5,000 חרדים שיתגייסו בשנת 2017, אומר אורי אבנרי, יו"ר תנועת "גוש שלום" ופעיל שמאל ותיק כי הגיע הזמן שהחרדים יתנו גט כריתות לימין לאחר "הבגידה שלהם היום", כלשונו.

בשיחה עם אתר "כיכר השבת" אומר אבנרי כי על החרדים לשוב למקורותיהם - למחנה השלום: "דעתי היא שהם בכלל צריכים לעבור למחנה השלום לפי תורת ישראל ולפי מה שהם היו בעבר. הברית בין החרדים לימין תמיד נראתה לי מוזר. בתקופת היסוד של התנועה הציונית כל הדתיים - הרבנים החשובים היו נגד הציונות, גידפו את הרצל ופתאום הם סופר ציונים וסופר פטריוטים, נראה לי מוזר".

אישור הסנקציות, הלילה (צילום: ישי כהן)

"אני חושב שהם היו צריכים להיות עם השמאל מזמן, כעת על אחת כמה וכמה שהם צריכים לבוא למחנה השלום. הימין נגדם, זה ברור. הימין כרת ברית עם בנט ולפיד על חשבון החרדים". הוסיף אבנרי.

אבנרי טוען כי חוק הגיוס במתכונתו לא יביא לגיוס החרדים אלא להפך: "אני לא הייתי מעביר כזה חוק, לא יכול לדבר בשם אחרים. הכל דיבורים ריקים - אף אחד לא יתגייס לצה"ל. החרדים לא יתגייסו והכל מילים ריקות לשם אינטרסים מפלגתיים. אין כוח בעולם שיכול להביא לגיוס חרדים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר