ומי הגיע לישיבת רבני צהר? הרב הראשי לישראל

בצעד מפתיע השתתף הרב הראשי לישראל רבי דוד לאו בכנס "מועצת הרבנים" של רבני צהר שעסק בנושא הסכמי קדם נישואין אותם מקדם הארגון. הרבנות הראשית תשתף פעולה עם מועצת הרבנים הסרוגים? (חדשות, חרדים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
הרב דוד לאו (צילום: פלאש 90)

רבני הארגון הסרוג "צהר" התכנסו בירושלים בכדי לדון בנושא הסכמי קדם הנישואין אותם מוביל הארגון. בצעד מפתיע, באירוע השתתף גם הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו, כך דיווח מנדי גרוזמן ב-nrg מעריב.

בכינוס נכחו חברי "מועצת הרבנים" של הארגון, שהקמתה גררה חשש חרדי לא קטן כי מדובר בניסיון ליצור אלטרנטיבה לממסד הרבני הפועל בישראל.

מועצת הרבנים הסרוגה הביעה בדיון את תמיכתה בהסכמי קדם נישואין, והחברים בגוף החדשני אמרו כי הם מקווים שחתימה על הסכמי קדם נישואין "תצמצם ואפילו תחסל את סרבנות הגט". הרבנים הוסיפו כי הם רואים "חשיבות עצומה" בנושא.

לפי ההסכם אותו מוביל הארגון, במידה ובעל יסרב לתת גט לבת זוגו שתבקש להתגרש ממנו, הוא יחוייב מכוח ההסכם לשלם לה סכום משמעותי, מה שעשוי להקשות עליו להשאיר את בת זוגו בעגינותה.

בין היתר, בצהר מתכוונים לדרוש מאלפי הזוגות הנישאים דרך הארגון מידי שנה לחתום על ההסכם, כשהכוונה הסופית היא להחדיר את ההסכם גם למערכת הנישואין של הרבנות הראשית ולדרוש מכל נרשם לנישואין בישראל דרך המסגרת הרבנית לחתום עליו.

השתתפותו של הרב בכנס של ארגון רבנים שחבריו מבקרים רבות את התנהלות הגוף בראשו עומד הרב לאו, אינה דבר של מה בכך. עם זאת, ולאחר שאמר כי מדובר ב"נושא חשוב", הרב לאו ביקש מרבני הארגון כי קידום היוזמה ייעשה בשיתוף פעולה עם הרבנות הראשית לישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר