הגר"ש וואזנר: "הגראי"ל שטיינמן הוא הגנרל של הדור"

מרן הגר"ש וואזנר התייחס לעצרת האחדות החרדית ואמר כי מרן הגראי"ל שטיינמן "הוא גנרל הדור, מה שהוא מורה - עושים". הגראי"ל שטיינמן התפעל מהעצרת: "א מויפע'ס" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרב וואזנר (צילום ארכיון: מאיר אלפסי)

הדי עצרת המיליון בה הושמעה בראש כל חוצות זעקתם של מאות אלפי בני הציבור החרדי נגד רדיפת לומדי התורה, ממשיכה לעורר הדים בכל רחבי העולם היהודי.

יממה לאחר עצרת ההמונים, התבטא מרן ראש הישיבה הגאון רבי אהרון יהודה לייב שטיינמן בשיחה עם מקורביו כי היה זה ממש "א מויפע'ס" (מופת). כשהוא משבח את האחדות המופלאה שהשפיעה על הצלחתה של העצרת, ואומר כי על כך כוון הפסוק "ברצות ה דרכי איש גם אויביו ישלים עימו".

בנוסף, מספר תלמידו הקרוב של הגראי"ל הרב משה יהודה שניידר, כי לפני העצרת התבטא מרן פוסק הדור בעל "שבט הלוי" הגאון רבי שמואל הלוי וואזנר כי "תמיד יש גנרל שהוא מנהיג את המערכה, ובמערכה של דורינו, ידידי האהוב ראש הישיבה הוא הגנרל", הרב שניידר ציטט: "און וואס ער הייסט טוטמען..." (ומה שהוא מורה לעשות עושים).

בנוסף מספר הרב שניידר, כי הרב שטיינמן נשאל האם קטנים מצטרפים למספר שישים רבוא בכדי לברך את ברכת "חכם הרזים". והשיב כי מסתבר שמצטרפים. "ושאלתי" אומר הרב שניידר, "'האם גם קטן בן יומו', והשיב שכן. חזרתי ושאלתי 'האם כשיהיו שישים ריבוא תינוקות בני יומן יברכו את הברכה', חייך ואמר הרי לא מדובר שכולם הם תינוקות, רק יש בהם גם תינוקות".

הרב שניידר מספר כי הגראי"ל נשאל עוד מדוע לא מברכים "חכם הרזים" על גויים, וענה כי "גויים כבהמות נדמו. ואף שאמרו חז"ל חכמה בגויים תאמין, בכל זאת אין דמיון לשכל של גוי לדעה שיש ליהודי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר