מסתמן: שני הפלגים בחסידות סאטמר יפגינו זה לצד זה

גזירת הגיוס בארץ מאחדת את כל הפלגים גם בחו"ל. על פי המסתמן, בעצרת בארה"ב יפגינו שני הפלגים בחסידות סאטמר יחד עם פעילי אגודת ישראל ובני הישיבות הליטאיות (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
האדמו"רים מהר"א ומהרי"י מסאטמר (צילום: כיכר השבת)

גזירת הגיוס על לומדי התורה בארץ גורמת לאחדות גם בארה"ב. על פי המסתמן, שני הפלגים בחסידות סאטמר יפגינו בעצרת המחאה בארה"ב כנגד הגזירה, זה לצד זה, יחד עם פעילי אגודת ישראל ובני הישבות הליטאיות.

כידוע, גזירת הגיוס איחדה את כל הזרמים ביהדות החרדית בארץ, כאשר את ההחלטה על עצרת התפילה שנערכה ביום ראשון בירושלים, קיבלו במשותף שלושת מועצות גדולי התורה בארץ - הליטאית, הספרדית והחסידית.

כאמור, כעת מסתבר כי לא רק בישראל מצליחה לאחד גזירת הגיוס על בני הישיבות והאיום בהשלכת לומדי התורה אל הכלא, אלא גם את כל הזרמים בחו"ל.

כאמור, כעת מסתמן כי גם בעצרת הענק שתתקיים ביום ראשון בניו יורק תהיה אחדות נדירה בין כל הזרמים השונים ביהדות החרדית האמריקאית, כשעל פי המתוכנן יפגינו אנשי נטורי קרתא לצד פעילי אגודת ישראל ותלמידי הישיבות הליטאיות, זאת לצד שני פלגי חסידות סאטמר.

לאחר הוראתו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן לראשי ישיבת ליקווד להשתתף בעצרת יחד עם תלמידיהם, וכן לכל ציבור האברכים ובני הישיבות הקדושות, מתנהלים כעת מגעים קדחתניים בין ראשי אגודת ישראל המקומית לבין נציגי חסידויות סאטמר במטרה להסדיר את השתתפות האחים האדמו"רים מהר"א ומהרי"י, בראשות עשרות אלפי חסידיהם במפגן האחדות ההיסטורי.

ל"כיכר השבת" נודע כי הערב (שעון ארה"ב) צפויים להיפגש ראשי אגו"י עם נציגי האדמור מהרי"י מסאטמר, זאת במטרה לסכם מראש את החלטות העצרת שיהיו מקובלות על כולם.

גורמים המעורים בחיי הקהילה החרדית בארה"ב מדגישים, כי במידה ועצרת האחדות תצא אל הפועל בהשתתפות כל הזרמים והפלגים, הרי שיתברר בדיעבד כי ראש הממשלה נתניהו ושר האוצר לפיד גרמו לשיתוף פעולה נדיר ומיוחד לא רק בארץ הקודש אלא גם מעבר לים וגרמו לקידוש השם אדיר.

לדבריהם, בין חסידות סאטמר האנטי ציונית לבין החסידויות החברות בתנועת אגודת ישראל שוררים הבדלי השקפה ואידאולוגיה עצומים, זאת בנוסף למאבק הפנימי בין שני פלגי חסידות סאטמר הנמצאים ביריבות מרה בשנים האחרונות, כשכמעט ואינם משתפים פעולה בשום נושא ציבורי העומד על הפרק, ולכן, אם מפגן האחדות ייצא בסופו של דבר אל הפועל יהיה זה מחזה מיוחד, המוכיח כי אל מול הגזירה הנוראה מאחדים כולם כוחות ויוצאים למאבק משותף, נחוש וחסר פשרות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר