רבני העיר כפר סבא זועמים: מרתון ריצה מתוכנן להיערך בשבת

רבני העיר כפר סבא פרסמו הודעה בה קראו להחרים את המירוץ המתוכנן להיערך ברחובות העיר בשבת: "השבת אינה עניין ליהודים דתיים בלבד. אנא לא להשתתף" אמרו (חרדים, בארץ)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
רב העיר, הרב אברהם שלוש (צילום ארכיון: פלאש 90)

רבני העיר כפר סבא פרסמו היום (רביעי) מכתב הקורא לתושבי העיר שלא להשתתף ב"מירוץ כפר סבא" שאמור להיערך ברחובות העיר בשבת הקרובה.

במכתב, על חתום בין היתר רב העיר, הרב אברהם שלוש, נכתב: "את אחי אנוכי מבקש. יהודים יקרים תושבי כפר סבא ואורחיה. הננו פונים אליכם בקריאה נרגשת - השבת היא אות בין הקב"ה ועם ישראל כולו ואינה עניין ליהודים דתיים בלבד!".

"מהותה היא להוות את הסמל ואות ההיכר של העם היהודי כעם מאמין בבורא עולם. ישנה משעמות מיוחדת לשמירת השבת בפרהסיא ובציבוריות הישראלית על כל גווניה. יותר ממשמרו ישראל על השבת, שמרה היא על ישראל".

הרבנים קראו לציבור שלא להשתתף במירוץ: "אנו פונים ומבקשים מכם מאוד לבטא בעצמה ובגאון את היותכם שותפים למסר הנצחי המובע בקיום השבת בפרהסיא. הבה ונראה בהעתקת המירוץ ליום חול משימה יהודית וישראלית משותפת וזכות אישית בשמירה על ערכי עם הנצחי מדור דור".

הרבנים מסיימים את המכתב בקריאה נרגשת שלא להיות שותפים לחילול השבת הנורא: "אנא, המנעו מהשתתפות ב'מרוץ כפר סבא' בשבת!".

על המכתב חתומים, בנוסף לרב העיר, גם רבני השכונות: הרב שמואל אברך, הרב שלמה דרהין, הרב מרדכי דשא, הרב אברהם הרוניין והרב יעקב בן ציון קרמר.

מכתב הרבנים נגד המרתון (סריקה)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר