מסתמנת פשרה

הסערה ב'חברון': הבחורים יתנצלו וישובו ללמוד בישיבה

לאחר ריקודי הזעם, הגרפיטי והפשקווילים שהסעירו את ישיבת "חברון גבעת מרדכי", גם הבוקר (חמישי) נמשך הקרע הגלוי בין בחורי הישיבה להנהלה, כאשר בחורים רבים החרימו את סדר א'. במקביל מאמצי הפשרה נמשכים ומסתמן כי שמונת הבחורים שסולקו יתנצלו ויוחזרו לישיבה במוצאי השבת הקרובה (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
היכל ישיבת חברון גבעת מרדכי (צילום ארכיון: כיכר השבת)

הסערה ב"חברון" - בדרך לפשרה? לאחר ריקודי הזעם, כתובות הגרפיטי והפשקווילים שהסעירו בימים האחרונים את ישיבת "חברון גבעת מרדכי" המפורסמת, גם הבוקר (חמישי) נמשך הקרע הגלוי בין בחורי הישיבה להנהלה, כאשר במקביל מאמצי הפשרה בין הצדדים נמשכים.

הבוקר, בחורים רבים, תלמידי הוועדים הנמוכים בחרו "להחרים" את סדר א' במחאה על "סילוקם" של שמונת הבחורים וכן על ביטול מנהג ה"פורים רוב" המסורתי הנהוג מזה שנים רבות בישיבה.

אבי, אחד הבחורים מוועד שני, שוחח עם "כיכר השבת" ומספר על תחושות הכעס, המוצדקות לדבריו, השוררות בקרב מרבית הבחורים כלפי ההנהלה ובראשם הרב יוסף חברוני.

"צריך להבין", הוא מסביר, "שישיבת 'חברון' בניגוד לישיבות רבות ידועה בגישתה ה'ליברלית' יחסית ובכך שמאפשרת לתלמידים בה 'עצמאות מחשבתית' כשבין היתר כחלק מתפיסה זו אין משטר קפדני על שעות הלימוד ועל ה'סדרים' כשבנוסף הבחורים הם אלו הקובעים את הווי החיים בישיבה".

"זו הרוח של ישיבת חברון במשך כל שנות קיומה, וכל הבוגרים יעידו זאת", אומר אבי, "כעת יש תחושה בקרב התלמידים שמישהו מלמעלה מנסה לשנות זאת ו'להשתלט' ולהכתיב מהלכים משלו זאת ללא התייעצות עם התלמידים".

מ', תלמיד נוסף, מסביר זאת בכך שהרב חברוני שהינו נצר למשפחת המייסדים חש ומרגיש בעל הבית היכול לעשות ככל העולה על רוחו וחלק מהבחורים מתנגדים בתקיפות למהלכים שלו כדוגמת החלטתו לבטל את מנהג ה"רב של פורים".

לדבריו, "זה היה הקש ששבר את גב הגמל, אך עוד לפני זה היו קיימים ויכוחים וחילוקי דעות חריפים בין תלמידים רבים לחברוני ואנשיו, בהם הרב קרלינשטיין מנהל הישיבה".

"צריך להבין שזאת מסורת של שנים העוברת בין התלמידים ועתה יש מי שמנסים לשנות אותה וידם על התחתונה", מסביר מ' החושש אף הוא להופיע בשמו המלא.

צפו: "ריקוד המחאה" של תלמידי ישיבת חברון (צילום: באדיבות המצלם)

מנגד טוען דווקא אחד הבחורים המבוגרים מה'אלטערס' בישיבה כי מדובר בסערה בכוס מים של מספר בחורים צעירים. "הם לא מבינים שכיום עולם התורה במצוקה והרב חברוני מוסר את נפשו ומקיז את דמו על המשך שגשוג הישיבה ורווחתה הכלכלית והם במעשה משובה של רגע הורסים את הכל", הוא אומר ל"כיכר השבת".

"לבנות שם טוב לוקח שנים ולהרוס ניתן ברגע וזה כואב מאוד", מסביר הבחור המבוגר שקורא לחבריו הצעירים "לגלות אחריות ולא לשבור את הכלים במאבק גם אם הוא מוצדק".

"יהיה או לא יהיה רב של פורים זה שולי לעומת החילול ה' שנגרם כעת בשל התנהגותם של המורדים", הוא אומר בעצב.

יצוין כי במקביל, בשעות האחרונות, מקיימת הנהלת הישיבה מגעים עם הבחורים ש"סולקו" על מנת להשיבם לספסל הלימודים.

לפני שעה קלה אף הגיעו שמונת הבחורים שסולקו לחדרו של הגאון רבי משה מרדכי פרבשטיין מראשי הישיבה ל"שימוע" במסגרתו אמורים הצדדים להגיע להבנות כי הבחורים יתנצלו על מעשיהם ובתמורה יחוזרו לישיבה החל ממוצאי השבת הקרובה.

תגובת הנהלת הישיבה לא התקבלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר