צה"ל נכנע

המסר החריף נקלט: צה"ל לא יקים "מרכז מיון חרדי"

בשבועות האחרונים עוררה תוכנית הקמת הממ"ח (מרכז מיון חרדי) המהווה בעצם את בסיס הבקו"ם החרדי בצה"ל, סערה גדולה בציבור החרדי, הן בקרב המנהיגות הרוחנית והן בקרב ההנהגה הפוליטית. בעקבות המסרים החריפים שהועברו, החליטו בצבא להקפיא את התוכנית להקמת הממ"ח (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

בשבועות האחרונים עוררה תוכנית הקמת הממ"ח (מרכז מיון חרדי) המהווה בעצם את בסיס הבקו"ם החרדי בצה"ל, סערה גדולה בציבור החרדי, הן בקרב המנהיגות הרוחנית והן בקרב ההנהגה הפוליטית.

בעקבות כך, יצאה הודעה חד משמעית כי בעקבות החלטות שלושת המועצות בכינוסם ההיסטורי לפני כחודש הרי שייאסר על בחורי הישיבות להתייצב בבסיס החדש מה שאמור היה לגרום לקרע חריף ולמשבר אמון חסר תקדים בין שלטונות הצבא לבין ראשי הציבור החרדי.

משמעות ההחלטה הינה שלא להתייצב כלל ועל כן הדבר היה הופך את כל אלפי בחורי הישיבות שהגיעו לגיל גיוס לעריקים העוברים על החוק.

בימים האחרונים פעלו חברי הכנסת החרדיים במגעים קדחתניים מול ראשי הצבא ובראשם תא"ל גדי אגמון במטרה לבטל את ההחלטה על הקמת הממ"ח.

"זה יביא למשבר חסר תקדים ולהקצנה של הציבור החרדי כולו", הבהירו הח"כים לאגמון שהבין את עומק הבעיה.

בסוף השבוע אף פורסם בעיתון "יתד נאמן" תחקיר מקיף בנוגע להקמת הממ"ח כאשר העיתון הצהיר כי בהוראת גדולי ישראל בחורי הישיבות לא ישתפו פעולה עם מסלול הפיתויים והשכנועים תוך שטיפת מוח ארסית המתוכננת במקום.

בנוסף, אמר אמש ל"כיכר השבת" ח"כ יעקב אשר כי מדובר בחציית קו אדום ובשבירת כלים מול הציבור החרדי וכי "נגיב על כך בהתאם באם התוכנית תצא חלילה על הפועל".

מתברר כי האיומים זכו למענה מהיר ובצבא הזדרזו להודיע כי התוכנית הוקפאה ואף בוטלה לבנתיים.

בשיחה שקיים אגמון עם בכירי ההנהגה הפוליטית החרדית וגם עם אישים תורניים התברר כי הצבא יקצה מקום מיוחד לבחורי הישיבה בכדי שיוכלו לקבל את הדיחוי ללא צורך "לעבור" הרצאות ומסע שכנועים כנגד דעתם של גדולי ישראל.

השאלה הגדולה הינה כיצד תשפיע החלטת הצבא על כינוסם המתכנן של שלושת המועצות שאמור היה להתקיים בחודש הקרוב זאת בצל החשש מפתיחת מרכזי המיון החרדים תוך הצהרת כוונות על החרפת המאבק ברשויות הצבא.

הדילמה שבה כעת לפתחם של גדולי ישראל האם לאור נסיגת צה"ל מתוכניותיו, יש להכריז כבר כעת על "שבירת כלים" מול הממשלה והצבא ולהשתמש בנשק יום הדין שהינו "הצהרה על אי התייצבות בצו ראשון ושני" או שמא להמתין כל זמן שאין שינוי משמעותי מצד הצבא ביחס אל בחורי הישיבות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר