סערת הממ"ח נמשכת

מרכז המיון החרדי לא בוטל אך לא תהיה חובה להתייצב

גורמים פוליטיים טענו כי צה"ל נכנע והחליט לבטל את הקמת מרכז המיון החרדי בו בני הישיבות היו אמורים לעבור שטיפת מוח בכדי לשכנעם להתגייס. אך כפי שדווח ב"כיכר השבת", הממ"ח לא בוטל אלא רק הוחלט שלא תהיה חובה להתייצב בו ונדמה כי הסערה נמשכת. ויש גם מלחמת קרדיטים (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

סערת "מרכז המיון החרדי" נמשכת: בצל הפרסומים כי צה"ל נכנע בפני ההנהגה החרדית והחליט על השעיית התוכנית להקמת מרכז מיון חרדי, שאמור היה לשמש כבקו"ם מיוחד עבור בני הישיבות, המתקפה ב"יתד נאמן" נמשכת.

הבוקר (שני) תוקף העיתון וקובע כי דובר צה"ל מסרב לאשר את ביטול הממ"ח, למרות הודעת הגורמים הפוליטיים כי הממ"ח בוטל.

העיתון אף מצהיר כי התחקיר שפרסם בסוף השבוע בנושא עורר סערה במגזר החרדי שנחרד מהאפשרות שצה"ל יקים בסיס קליטה מיוחד בו יעברו הצעירים החרדים מסע שכנועים ושטיפת מוח במטרה לנסות ולפתות את בחורי הישיבות לזנוח את ספסלי הישיבה ולהתגייס למסלולים כאלו ואחרים.

אלא שהעיתון קובע כי הסערה נמשכת כל עוד ודובר צה"ל מתחמק בהסברים מעורפלים וערטילאים ומסרב לאשר מפורשות את ביטול הממ"ח אשר גדולי הדור קבעו כי תיאסר ההתייצבות בו לחלוטין.

"צה"ל יעמוד בהחלטות הממשלה לגיוס חרדים בהתאם להיקפים שנקבעו תוך ניהול דיאלוג המאפשר מענה מיוחד לצרכים של האוכלוסייה החרדית", השיב דובר צה"ל לעיתון, תוך שהוא רומז כי מי שיבחר לשמוע על מסלולי הצבא תינתן לו האפשרות לעשות זאת.

"הצבא מאשר רק את העובדה שהדבר לא יעשה בכפייה אולם אינו מאשר את ביטולו המוחלט של מרכז המיון החרדי", קובע יתד נאמן בנחרצות ועל כן "הסערה נמשכת", מצהיר העיתון.

יצוין כי אמש פרסם "כיכר השבת" כי אכן על פי תוכניות הצבא אין המדובר בביטול מוחלט של הקמת הממ"ח החרדי אלא בהקפאתו ובביטול החובה על בני הישיבה להתייצב בו.

לדברי גורמים פוליטיים וצבאיים ששוחחו עם "כיכר השבת" מתברר כי מרכז המיון החרדי שהוקם יפעל כרגיל אולם מי שלא ירצה להתייצב בו לא יחויב לעשות זאת.

לדברי גורמים תורניים הבעיה נשארת בעינה זאת בשל העובדה כי ייתכן והצבא מנסה לטמון פח לצעירים החרדים ולהקים בכל זאת את הממ"ח החרדי אולם לוותר רק למראית עין בשלב הנוכחי על ההתייצבות בו זאת בשל הסערה ברחוב החרדי כשתקוותם הינה כי בהמשך לאחר שיירגעו הרוחות יוכלו לשוב ולעשות בו שימוש ואולי אף לחייב את בחורי הישיבות להתייצב בו.

בתוך כך, עיתון "המודיע" מדווח גם הוא הבוקר כי הצבא החליט להותיר על כנה את ההחלטה על הפעלת הממ"חים שבבנייתם הושקעו כבר כ-9 מיליון שקלים אך המתייצבים לא יחויבו להיכנס ולצפות במצגות שהוכנו.

עיתון המודיע גם הוא לוקח קרדיט וטוען כי "זאת בעקבות חשיפת סופרו הצבאי של 'המודיע' א. פאר, מלפני כשבועיים, שגילה פרטים רבים מכל מה שמתכננים לעשות במסגרת תהליך ההתייצבות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר