עו"ד משה אלמליח: יעקב ישראל פז חוזר להיות בן ישיבה

עם סיום החגיגות לאחר שחרורו מהכלא, שב יעקב ישראל פז לספסל הלימודים בישיבתו. פרקליטו, עו"ד משה אלמליח, אומר כי "הוא חזר להיות בן ישיבה כמו שהיה כל הזמן" (ארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
יעקב ישראל פז בחגיגות, אמש (צילום: משה בן נאים - חדשות 24)

יעקב ישראל פז, תלמיד ישיבת גרדונא באשדוד שוחרר מכלא 6 אתמול (שלישי) בבוקר. לאחר שהסתיימו החגיגות שב יעקב לספסלי בית המדרש בהיכל הישיבה.

חבריו לישיבה תוהים האם בעקבות מעצרו, יעקב ישראל סיים עם הצבא וכי כעת הוא תלמיד ישיבה כמו כולם או שעליו יהיה ללבוש את מדי הזית בעוד חודשים מספר ובכך להפוך לחייל מן המניין?

בשיחה שקיימנו עם פרקליטו, עו"ד משה אלמליח, עולה כי עם רגע שחרורו הפך יעקב לתלמיד מן המניין.

"הוא ממשיך להיות באותו מעמד שהיה קודם שאני מקווה ומייחל שזה היה המעמד של כל בחורי הישיבות שלא יצטרכו להתייצב בשום מקום", אומר עו"ד אלמליח.

לדבריו, "עצם הבעת האישור הם יכולים לבוא ולבקר אותם בישיבות בכדי לראות שהם לומדים וזה חשוב מאוד אבל לא מעבר לזה. הוא חזר להיות בן ישיבה כמו שהיה כל הזמן".

תקוות פרקליטו היא "לסיים עם הצבא. כל זה יקרה כשהמדינה סוף סוף תחוקק חוק שמי שהוא תלמיד ישיבה הוא פטור לחלוטין מהצבא כי הוא ממלא חובה גדולה יותר".

גם כשהיה מאחורי סורג ובריח, יעקב ישב ושקד על לימוד הגמרא. "גם בכלא הוא המשיך ללמוד", מספר פרקליטו, "הוא לא התנתק לרגע מתפקידו העיקרי לשבת וללמוד שזה כמובן עיקר העיקרים".

תלמיד הישיבה שהוגדר "עריק" שוחרר קודם גזר דינו בעקבות התנהגות טובה. "ניקו לו זמן בגלל התנהגותו הטובה בכלא. ובגלל שקידש שם שמיים אז מהשמיים ניקו לו קצת. כנראה הוא גמר את מקווה הטהרה כפי שהוא אמר שימי המעצר היו בשבילו מקווה טהרה אז זה היה ניכר קודם לכן", אומר עו"ד אלמליח לסיום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר