"עליית מדרגה מסוכנת"

ראש ישיבה ספרדי פועל נגד מנהיגות הגראי"ל שטיינמן

הלחצים סביב שאלת היחס לחוק הגיוס החדש, עולים מדרגה. הבוקר נחשף ב"בקהילה" כי אחד מראשי הישיבות הספרדים נכנס למעונם של האדמו"ר מסלונים ושל ראש הישיבה הגר"ש כהן ודיבר סרה במנהיגותו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן. גורם ב"דגל התורה": "זאת עליית מדרגה מסוכנת" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מרן הגראי"ל שטיינמן (צילום ארכיון: שוקי לרר)

בימים האחרונים פרסם "כיכר השבת" על ההתלבטות הגדולה הקיימת בקרב כלל המנהיגות הרוחנית החרדית בנוגע לסוגיית ההתייצבות בלשכות הגיוס כאשר בין היתר נחשף כי מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן טרם הכריע בנושא זאת בשל השינויים שנעשו במסגרת החוק החדש לשוויון בנטל.

אמש אף חשף "כיכר השבת" על המשלחות של ראשי הישיבות שמשגרים שני המחנות בציבור הליטאי במטרה להשפיע על הכרעתם של גדולי האדמו"רים חברי מועצת גדולי התורה החסידית בסוגיה.

בין היתר ביקרו אצל כ"ק מרן האדמו"ר מגור - הגאון רבי יגאל רוזן ראש ישיבת אור ישראל והגאון רבי שמחה הכהן קוק רבה של רחובות המקורבים למרן הגראי"ל שטיינמן ומצד שני ביקרו אצלו גם נציגי הפלג הירושלמי הגר"י ארנברג והגר"א דויטש במטרה להשפיע על דעתו.

אלא שהבוקר נחשף בעיתון "בקהילה" כי הלחצים אף עלו מדרגה ובין היתר נטען בטורו של העורך אברהם דב גרינבוים כי אחד מראשי הישיבות הספרדים שנכנס למעונם של האדמו"ר מסלונים ושל ראש הישיבה הגר"ש כהן ודיבר סרה על מנהיגותו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן.

גרינבוים רומז לכך וכותב: "אובססיה שכזו מוצאים רק בתערובות. בתפר שבין אשכנזי לספרדי. בין ירושלמי לבני ברקי. בין חמץ למצה".

"מדובר בתלמיד חכם נשוא פנים המבקר לאחרונה בהיכלי גדולי ישראל. חברי המועצת החסידית וחברי המועצת הספרדית. הוא מסביר להם את דעת הרוב הדומם, לדבריו, במועצת הליטאית. יש בעיה רק עם נשיא המועצת, כך שוב לדבריו, שמתעקש להמשיך להתייצב בצבא עם הגעת צו ראשון", כותב גרינבוים.

"בבית אחד מגדולי האדמו"רים (סלונים - י.כ.) הושמעה טענה כזו", ממשיך גרינבוים, "ברגע שהמועצת החסידית תעמוד כחומה בצורה נגד ההתייצבות, מיד תצטרף המועצת הליטאית. האדמו"ר ביקש את הטלפון והתקשר לעדכן את אנשי הבית ברחוב חזון איש על הרעיון המעניין".

"בעיר העתיקה קיבלו הדברים משנה תוקף. חכם שלום כהן האזין לדברים הקשים שנאמרו כביכול בשם ראש הישיבה: הבחורים הספרדים יילכו לצבא, ובלבד שלא ייגעו בשיער ראשו של בחור אשכנזי. חכם שלום סגר את הגמרא בחרי אף: 'ראש הישיבה הוא קדוש וטהור. יש לי עדות נאמנה שדעתו היא נגד הגיוס, והוא ברוחב לבו לא רוצה להכניס בחורים לכלא'", מצטט גרינבוים.

לסיום, כותב גרינבוים, "אף אחד לא בדיוק יודע מה שואף השליח הנכבד ומהן מטרותיו, נעלות ככל שיהיו. מה שבטוח, יש אנשים שרוצים לראות בני תורה מגויסים רק בשביל שיהיה להם על מה לצעוק. גיוואלד".

‫לדברי גורמים ב"דגל התורה" מדובר בחציית קו אדום ובניסיון ללכלך ולהשמיץ את גדול הדור המנווט את ספינת היהדות החרדית בעיצומה של הסערה.

"זאת עליית מדרגה מסוכנת והשמצת מנהיג הדור בצורה שאינה ראויה ואנו מקווים שאין זה נכון", מבהירים הגורמים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר