הריסת בית הכנסת בנווה יעקב

גפני: "כל מי שתמך בברקת נושא באחריות להרס הזה"

עיריית ירושלים הרסה הבוקר מבנה בית כנסת בשכונת נווה יעקב, בתמיכת הנציגים החרדים בעירייה, לאחר שהניסיונות להגיע להסדר עם הגבאים עלו בתוהו. בתגובה, תוקף ח"כ משה גפני את ראש העיר ניר ברקת ואומר כי "כל מי שתמך בברקת נושא באחריות לפגיעה במקומות תפילה ומוסדות חינוך חרדיים" (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הריסת בית הכנסת, הבוקר (צילומים: המייל האדום; אבי לוי)

הריסת בית הכנסת הספרדי בנווה יעקב: בזמן שהפוליטיקאים מש"ס שותקים לאחר הריסת בית הכנסת 'היכל ניסים' בשכונת קמניץ בנווה יעקב על ידי עיריית ירושלים באבטחת משטרת ישראל, יוצא יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני במתקפה חריפה נגד ראש העיר ניר ברקת.

"עיריית ירושלים מפנה לאחרונה בתי כנסת ובתי ספר חרדיים בכוח והיא איננה עושה זאת למוסדות חילוניים", מאשים הבוקר ח"כ גפני את העירייה.

גפני תוקף את ברקת כשהוא רומז לגורמים חרדים וקהילות חרדיות שתמכו בו: "כל מי שתמך בניר ברקת נושא באחריות ישירה לפגיעה במקומות תפילה ומוסדות חינוך חרדיים".

"מדובר בנושאים החשובים ביותר שיש לציבור החרדי שבאזורים רבים בירושלים סובל ממצוקה קשה של מחסור בבתי כנסת ומוסדות דת והעירייה בוחרת להרוס ולפגוע באותם בתי כנסת במקום לסייע לתושבים", אומר גפני.

יצויין כי דבריו של גפני מכוונים לכאורה גם נגד נציג 'דגל התורה' וסגן ראש העיר ישראל קלרמן שלא התנגד להריסה, ותמך בראש העיר ניר ברקת.

גם נציגי ש"ס בעירייה נראה שפעלו בעד הריסת המבנה. בשיחה עם "כיכר השבת", אמר יו"ר ש"ס בירושלים נתי לסרי כי "הזעזוע מהתמונות הקשות מדבר בעד עצמו אבל העובדות הברורות הן שבחודשים האחרונים לא עבר יום שלא שוחחתי איתם אישית למרות שמדובר בהליך משפטי שנמשך כ-4 שנים, וקיימנו דיונים אינטנסיביים, אך לצערנו זו הדוגמה ההפוכה לדו שיח שנהגו באחריות הגבאים בגבעת המבתר והיום נמצאים בהליך הקצאה".

בתוך כך, מספר ממתפללי בית הכנסת הגיעו הבוקר לרחוב הקבלן 45 בירושלים והפגינו מול ביתו של יו"ר ש"ס אריה דרעי במחאה על אי התערבותו במניעת הריסת הבניין.

גורמים בש"ס אמרו ל"כיכר השבת" כי דרעי מינה את משה עידן בכדי לגשר בין העירייה לגבאי בית הכנסת וכי הגבאים הם אלו שמנעו כל הסדר שעמד על הפרק, כך שהאשמה להריסת בית הכנסת היא שלהם.

כזכור, בשעות הבוקר הגיעו קבלני העירייה בליווי שוטרים לבית הכנסת "היכל ניסים" בשכונת נווה יעקב והרסו את מבנה בית הכנסת לאחר שהעירייה הוציאה צו הריסה למקום בעקבות בנייתו ללא היתר. במהלך הריסת המבנה, הפגינו במקום כ-70 איש, ארבעה מפגינים עוכבו לחקירה על-ידי המשטרה.

אחד המתפללים, אמר בשיחה עם "כיכר השבת" כי "כל השכונה פה הוקמה ללא בית הכנסת והיה סיכום עם הגורמים בעירייה שיקימו בתי הכנסת זמניים עד להקצאות וכתוצאה מכך הוקם בית הכנסת במבנים ארעיים, כך שמאוד תמוה שעיריית ירושלים בחרה להרוס דווקא את המבנה שלנו שיושב על שטח ציבורי כאשר יש עוד בתי כנסת הנמצאים על שטח ירוק והם לא נהרסו ולא היה אף תהליך של הפעלת אכיפה".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "מדובר במבנה לא חוקי, שהוקם ללא היתר בניה, על שטח עירוני –ציבורי. המבנה מנע בניית שני בתי ספר לטובת מאות רבות מילדי השכונה אשר סובלים ממחסור במבני חינוך.

"על אף הזדמנויות רבות לפינוי עצמי, לרבות פתרון חלופי שהציעה העירייה, המבנה לא פונה עצמאית ולכן העירייה מימשה את צו בית המשפט כדי לאפשר את המשך העבודות לבניית בתי הספר במקום. הפינוי התבצע בשיתוף נציגי הציבור וראשי הקהילה בשכונה".

יצוין כי בניגוד לדברי העירייה, הרב אליהו אביסרור, מרבניה הספרדים של השכונה, מתנגד להריסת בית הכנסת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר