ניצחון לקיצונים?

בצל ההפגנות: סרבן הגיוס החרדי שוחרר מבית הכלא

אליהו כהן, תלמיד הישיבה החרדי שנעצר בגין סירובו להתגייס לצה"ל, שוחרר הצהריים מבית הכלא לקראת חג הפסח, וזאת לאחר הפגנות אלימות והתערבות של פוליטקאים חרדים למען שחרורו. מוקדם יותר, איים "הפלג הירושלמי" לשבש את התנועה בכבישי ישראל בחג הפסח אם כהן לא ישוחרר מבית הכלא (חרדים,בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ההפגנות האלימות למען שחרור כהן (צילום: פלאש 90)

לאחר מאמצים רבים והפגנות אלימות, שוחרר בשעות הצהריים (ראשון) תלמיד הישיבה החרדי אליהו כהן ממעצרו בכלא הצבאי.

כזכור, תלמיד הישיבה אליהו כהן נעצר לפני שבוע כששב עם הוריו ואחיו משמחה משפחתית בעיר אלעד, בני המשפחה נעצרו לבדיקה על ידי המשטרה ובה התברר כי הבחור הינו דרוש חקירה זאת מאחר ונחשב כ"עריק" משום שלא התייצב בלשכת הגיוס כהוראת רבותיו.

הבחור נעצר ונשפט ל-20 ימי מאסר בכלא צבאי כאשר בשל כך התעורר גל מחאות בכל רחבי הארץ.

כזכור בסוף השבוע שעבר פרסם "כיכר השבת" כי לאחר פעילויות של עסקנים ואישי ציבור חרדיים בהם ח"כים מהמפלגות החרדיות הוחלט ע"י ראש אכ"א אורנא ברביבאי לשחרר את הבחור ממאסר

כזכור, הפגנות סוערות התקיימו בירושלים, בני ברק, בית שמש ואשדוד, כשגם במהלך השבת האחרונה נמשכו צעדי המחאה ההמוניים ונערכו תפילות ליל שבת ברוב עם ברחובה של עיר בבני ברק ובירושלים (בסמוך ללשכת הגיוס).

עסקני הוועד להצלת עולם התורה אף איימו "לשבש את שיגרת החיים" לאזרחי המדינה במהלך חופשת חג הפסח, באם בחור הישיבה לא ישוחרר לרגל החג.

"אם לא תהיה לו חירות וחופש הרי שגם לשאר התושבים לא תהיה". אמרו העסקנים ויזמו פעילות מחאה בלתי שגרתית במגזר החרדי, כשעל פי המתוכנן היו צפויים מאות בעלי רכבים לנוע בכבישי ישראל במהלך חופשת החג באיטיות בכדי לגרום לשיבושי תנועה. כאמור, בסופו של דבר הוחלט לשחרר את הסרבן לביתו.

לאחר השחרור, החל גם המאבק על הקרדיט כאשר מחד טוענים אנשי הפלג הירושלמי כי רק איום ההפגנות והמחאות הוא זה שגרם לצבא "להתקפל", "הם הבינו שאנחנו נחושים להמשיך ולהפגין עד שהבחור ישוחרר וראו שהאיומים רציניים" הם אומרים, "במשטרה ובצה"ל עשו חשבון והבינו שאם הם רוצים פסח שקט ורגוע לאזרחי ישראל הרי שעדיף לשחרר אותו ממאסר".

במקביל, קושרים גורמים אחרים את הכתרים דווקא ליו"ר שס אריה דרעי וליו"ר ועד הישיבות הרב חיים אהרון קאופמן. לדבריהם, הוכח שוב כי מי שנשמע להוראות מועצת גדולי התורה לא נפגע וכי מי שאינו מתחכם ניתן לסייע ולעזור לו.

"רק השתדלנות השקטה והדיפלומטיה הסמויה היא זו שהשפיעה וגרמה לצבא לשחרר את הבחור לקראת החג. יתירה מזאת", מוסיפים הגורמים ומשגרים עקיצה המכוונת כלפי עסקני הפלג הירושלמי, "אם ההפגנות לא היו מתרחשות הרי שייתכן והבחור היה משתחרר כבר בסוף השבוע שעבר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר