הכתרת הגר"ש כהן לנשיא

הרב בוטבול במתקפה נגד ש"ס: "מנהיג לא מכתירים"

הרב אהרון בוטבול, חתנו של מרן הגר"ע יוסף, בהשתלחות חסרת תקדים נגד הכתרת הגר"ש כהן לנשיא המועצת: "רבנים לא מכתירים, רבנים נוצרים בסייעתא דשמיא מיוחדת" ● אליבא דהרב בוטבול, ההכתרה אינה מחייבת אותו: "מי שהקב"ה יחליט - יהיה מורה דרכינו בעתיד. מכאן ולהבא נצפצף על זה" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: שלומי כהן - פלאש 90 )

הרב אהרון בוטבול נגד נשיא מועצת חכמי התורה הגאון הרב שלום כהן: "רבנים לא מכתירים, רבנים נוצרים בסייעתא דשמיא מיוחדת. מכאן ולהבא נצפצף על זה".

שבוע וחצי לאחר שש"ס הכתירה את ראש ישיבת 'פורת יוסף' הגאון חכם שלום הכהן לנשיא מועצת חכמי התורה של התנועה וכיורשו של מרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף זצוק"ל, משתלח הרב בוטבול, חתנו של הגר"ע, באופן פומבי וחסר תקדים נגד ההכתרה.

"רבנים לא מכתירים, רבנים נוצרים בסייעתא דשמיא מיוחדת", תקף הרב בוטבול חזיתית את ש"ס ומנהיגיה, ולמעשה את חברי מועצת החכמים, שהחליטו על ההכתרה ועמדו בראשה. "מי שמכתיר זה הציבור שהולך אחרי הרב ומקבלים את הפסקים שלו".

הרב בוטבול נגד. הכתרת הגר"ש כהן (צילום: יעקב כהן)

הרב בוטבול לא מסתפק כנראה בביקורת על ראשי ש"ס, ומכוון למעשה ישירות נגד מועצת החכמים: "מנהיג לא מכתירים, מנהיג הציבור נוהר אחריו, הציבור הוא זה שמכתיר, כמו שמורנו הרב השולחן ערוך קיבל את הכוח מהציבור בארץ ישראל, גם מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל קיבל את הכוח שלו בזכות הציבור שנהר אחריו".

הרב בוטבול גם לא מסתפק בעצם הביקורת, ומכריז למעשה כי גדול הדור טרם נקבע: "מי שהקב"ה יחליט שהוא יהיה מורה דרכינו בעתיד, זה יהיה על ידי הציבור ולא על ידי התקשורת. מכאן ולהבא נצפצף על זה".

לא למותר לציין, כי כי זו הפעם הראשונה בה רב ספרדי יוצא במתקפה נגד הכתרתו של הגר"ש כהן, ולמרות שאין מדובר במנהיג שהציבור נוהר אחריו, הרי שהעובדה כי מדובר בחתנו של מנהיג ש"ס הקודם מרן הגר"ע יוסף זצ"ל, נוסכת חומרה מיוחדת בדברים.

יצוין כי דבריו של הרב בוטבול אינם מייצגים בהכרח את משפחתו של מרן הגר"ע יוסף, שכן שני בניו הנמצאים בחזית הנהגת יהדות ספרד, הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף וחבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי דוד יוסף תמכו פה אחד בהכתרה, כך שהרב בוטבול היחיד - נכון לעכשיו - שיוצא בגלוי נגד גיסיו הגר"י והגר"ד יוסף.

כזכור, במהלך חול המועד פסח הוכתר הגר"ש כהן לנשיא מועצת חכמי התורה ולמנהיגה של יהדות עדות המזרח. הגאון רבי דוד יוסף הכריז במהלך הכינוס ב'ארמונות חן': "ברשות מרן ראש הישיבה, מנהיגה הרוחני של יהדות ספרד, נשיא מועצת חכמי התורה הגאון רבי שלום כהן". לשמע הדברים, פתח הציבור בשירת "אמת מה נהדר היה מראה כהן גדול".

הגר"ד יוסף הוסיף: "כל חברי מועצת חכמי התורה החליטו פה אחד שמרן הגר"ש כהן יהיה הנשיא. אצל אבא הדעה הנחשבת הייתה של נשיא מועצת חכמי התורה הגר"ש כהן, אני רוצה להוסיף ולומר כי כולנו מרגישים כאב נורא וחלל גדול עם הסתלקותו של מרן האבא אבל חזקה עלינו צוואתו להמשיך הלאה. מטרתנו להחזיר עטרה ליושנה ולהגדיל תורה ולהאדירה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר