לא רק בישראל ובבלגיה

שר החינוך של קוויבק מאיים: "ליבה, או עצירת תקציבים"

אחרי חקיקת חוק הגיוס בישראל, וההתערבות בחינוך החרדי בבלגיה, מסתמן מאבק חרדי נוסף, והפעם בקנדה. שר החינוך בפרובינציית קוויבק מאיים לעצור את התקציבים לבתי חינוך חרדיים וכן לסגור בתי ספר אם לא ילמדו בהם מקצועות ליבה. "חשוב שהממשלה תעניק להם חינוך ראוי, אסור שהמצב הזה יימשך" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
לימוד תורה, אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

מתברר כי לא רק בישראל ובבלגיה מנסים השלטונות להתערב בתכני הלימוד במוסדות החרדיים תוך ניסיון לכפות לימודי ליבה ומקצועות חול לילדי תלמודי התורה. כעת, המאבק הגיע גם למונטריאול שבקנדה.

אמש (רביעי), התראיין שר החינוך החדש של פרובינציית קוויבק בקנדה לכלי התקשורת במדינה, ותקף בחריפות ובבוטות את עצמאותם של מוסדות החינוך החרדיים כשהוא מאיים להפסיק את תקציבי הממשלה עבורם ומצהיר כי יש לסגור אותם.

"בתי ספר שאינם מלמדים לימודי שפות, אזרחות ומתמטיקה הם אינם חוקיים". אמר השר והצהיר: "חשוב שהממשלה תעניק לילדים האלו חינוך ראוי ונכון ושילמדו את המקצועות שהם חייבים לדעת. אסור שהמצב הנוכחי יימשך".

הדבר מעורר דאגה בקרב ראשי הקהילה החסידית החוששים כי השר יפעיל מדיניות חדשה כלפי מוסדות החינוך וינסה להצר את צעדיהם ולפגוע בעצמאותם החינוכית. "אסור שזה יקרה ויש להילחם בכך" אומרים העסקנים בדרגה רבה.

יצויין, כי לא רק בקנדה חוששים החרדים מכפיית לימודי חול על צעירי המגזר, לאחרונה קיים בית משפט העליון בבריסל שבבלגיה דיון מכריע בשאלת כפיית לימודי הליב"ה במוסדות החינוך החרדיים באנטוורפן, וזאת לאחר שלפני כשנה חוקק הפרלמנט הבלגי חוק המחייב את מוסדות החינוך ללמד לימודי ליב"ה בהם אבולוציה ואזרחות, דבר שעורר התנגדות אצל אדמו"רים ורבנים רבים.

באם החוק החדש יעבור את מבחן בית המשפט העליון בבריסל, הרי שילדי תלמודי התורה יוכרחו לעבור מבחנים בנושאי הליבה ומי שייכשל בהם יוצא בכפייה ממוסד החינוך החרדי וייאלץ לעבור ללמוד במוסד לימודים ממלכתי. להערכת פרשנים, ממחקרים שנעשו בבלגיה עלה כי הציבור החרדי אינו שותף מספיק בשוק התעסוקה וכי בוגרי החינוך החרדי אינם משתלבים די במוסדות הלימוד האקדמאיים ואלו גרמו לחקיקת החוק החדש המאיים על בני הקהילה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר