דרמה בפרשת שלום רובשקין: סיכוי מסויים שישוחרר

התפתחות משמעותית בפרשת שלום רובשקין - חסיד חב"ד שנשפט בארה"ב לשנים רבות בכלא • עורכי דינו חשפו שורת גילויים שעשויים בקונסטלציה מסוימת להביא לשחרורו (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
שלום רובשקין (צילום: ארכיון)
התפתחות דרמטית או תקווה לשווא? פרקליטיו של שלום רובשקין חשפו באחרונה שורה של גילויים חדשים על התנהלותה של שופטת בית המשפט המחוזי לינדה ריד שגזרה את עונשו של רובשקין לעשרות שנים בכלא הפדרלי. לדברי עורכי דינו, השופטת עשתה כל שביכולתה על מנת למנוע מהם להציג את טענותיהם שיכלו למנוע את הגזירה.
תהליך חשיפת הגילויים נחשף לאחר שעורכי דינו של רובשקין הגישו בקשה ל-FBI לקבל לידם מסמכים שעיקרם התנהלותם של גורמי אכיפת החוק שטיפלו בתיק. לפני שבועות אחדים קיבלו הפרקליטים את החומר לידם ערב המועד האחרון שניתן להגיש את מכתבי תגובתם.
בעקבות המסמכים הפדרליים נחשפו הפרקליטים לשערוריות בתיק, כך למשל השופטת לא פסלה את עצמה מלדון בתיק לאחר שהייתה בניגוד אינטרסים מובהק בשל הקשר האישי שהיה לה עם ארגון שהיה חלק מהמשפט. בעלה של השופט ידע לאורך כל הפרשה פרטים מהמשחטה עצמה וזה מסר את המידע, ככל הנראה, לאשתו-השופטת בתיק.
לטענת עורכי דינו של רובשקין, על השופטת היה לפסול את עצמה מלכתחילה מלדון בעניין, וזאת מאחר שבעלה היה שותף במשרד עורכי הדין שטיפלו בעבר בעניינים שונים עבור עסקיו של רובשקין, ומשכך היה זה ניגוד עניינים לדון מצידה בתיק המשפטי.
לדבריהם, בנוסף לכל הטענות הללו, קיים להערכתם גם קשר סמוי בין השופטת ריד לפרקליטי התביעה, והראיה הינה שהם דיווחו על הרשעתו של רובשקין לכלי התקשורת עוד לפני שהואשם באופן רשמי.
עורכי הדין מקווים שלאחר חשיפת המסמכים שמוכחים יותר מכל את העיוות וחוסר הצדק שהיה לשם משחק במשפט, יגרום לביטול גזר הדין ולכל הפחות לדיון נוסף שאולי ישנה את גזר הדין שמשפטנים רבים סבורים היו כי מדובר בגזר הדין תמוה ואולי החמור בעבירות מסוג זה.
בעבר ביקשו עורכי דינו של רובשקין מהשופטת לפסול את עצמה אולם לאחר דיון בבקשה היא סירבה.
שלום רובשקין הוא חסיד חב"ד אמריקני, שעמד בעבר מאחורי המפעל לייצור בשר כשר הגדול ביותר בארצות הברית. לאחר תביעה שהוגשה על ידי הרשויות נגדו, בגין שורת עבירות פליליות, הוא נידון לעשרים ושבע שנות מאסר ולקנס של 31 מיליון דולר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר