בלב בני ברק

חילוני תקף תלמיד ישיבה: "אקח אותך ללשכת הגיוס"

נ' עובדיה, תלמיד ישיבה ממודיעין עילית, יצא מבית הוריו בבני ברק, ובעודו ממתין לטרמפ, נקלע לעימות עם חילוני שהציע לקחת אותו ללשכת הגיוס, עימות שהסתיים באלימות (ארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90, למצולם אין קשר לנאמר בכתבה)

ההסתה המתמשכת נגד הציבור החרדי ובני הישיבות, שעיקרן בסיב נושא גיוס החרדים לצה"ל, משפיעה על הלך הרוח ברחוב הישראלי, וגורמת להתקפה מילולית ופיזית שחווה בן ישיבה בבני ברק.

ביום חמישי בשבוע שעבר יצא נ' עובדיה מבית הוריו בשכונת "רמת אהרון" בבני ברק, בדרכו אל השיבה בה הוא לומד במודיעין עילית.

עובדיה, יצא לעבר צומת גהה ברחוב ז'בוטינסקי בניסיון לתפוס טרמפ שיקרב אותו אל תחנת האוטובוס ביציאה מהעיר, אלא שבעת ההמתנה לטרמפ, עצר לידו אדם חילוני שתקף אותו בקללות ואף באלימות פיזית.

בשיחה עם "כיכר השבת" משחזר עובדיה את שאירע: "עמדתי בצומת גהה-ז'בוטינסקי, חיכיתי לטרמפ שיקרב אותי אל התחנה הבאה בכדי לעלות לאוטובוס, במהלך ההמתנה מגיע רכב ובו אדם בעל חזות חילונית, הוא היה נראה מכובד ושאל אותי: 'אתה רוצה שאקח אותך ללשכת גיוס?', השבתי לו: 'אתה קנטרן'".

בתגובה, יצא החילוני מרכבו, והעימות המילולי הפך לחריף יותר: "הוא כעס מאוד והחנה את רכבו בסמוך למדרכה, צעד לעברי בצעדים מאיימים. כשנעמד מולי הוא איים עלי באלימות תוך כדי שהוא מטיח לעברי קללות ונאצה: 'אוכל חינם', 'עלוקה', וקללות נוספות שלא ראוי לחזור עליהן. ביקשתי ממנו 'לא עשיתי שום דבר רע אין סיבה שתפעל נגדי באלימות, תעזוב אותי לנפשי'".

החילוני שב לרכבו, ועובדיה בחר שלא לוותר וקרא לעברו כי שנאתו לחרדים מזכירה ימים אחרים, החילוני, לא וויתר ושב לתקוף את הבחור. "הוא חזר לרכב", מספר עובדיה, "אמרתי לו 'השנאה שלך מזכירה לי ימים אפלים', הוא חזר לכיווני והעיף אותי תוך כדי אלימות פיזית".

עובדיה שחווה בפעם הראשונה את העוינות כלפי האוכלוסייה החרדית, מסכם ואומר כי "זאת תוצאה של השנאה של הציבור החילוני, ישנם מהם שמחפשים לפרוק את זעמם על הציבור החרדי, לא כולם כך ישנם חילונים אחרים טובים שמכבדים אותנו".

לעובדיה מסר לחבריו בחורי הישיבות: "המסר שלי לתלמידי ישיבה שנקלעים למצב דומה, לא להגיב בכלל. ואם בכל מקרה יוצא היתקלות מילולית או פיזית, כדאי מאוד לשתוק כי כך חונכנו בישיבות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר