תיעוד עולמי

בחב"ד מסכמים את אירוע השנה: "כמיליון בתהלוכות"

בחב"ד מסכמים בסיפוק רב את ל"ג בעומר תשע"ד עם השתתפות של למעלה ממיליון באלפי תהלוכות ל"ג בעומר בכל נקודה בעולם. היכן נערכה התהלוכה הגדולה בעולם והיכן התהלוכה הקטנה? מה ההבדל בין התהלוכות בערים החרדיות ובחילוניות? כל מה שרציתם לדעת על "אירוע השנה של חב"ד" (חרדים)

מנחם כהנא | כיכר השבת |
(צילומים: ישראל ברדוגו, שמוליק סופר, דרור אלון - באדיבות אתר COL)

הנה מחאה חיובית שכמעט ולא תמצאו עליה דיווחים בתקשורת: בכל עיר ומושב בישראל נערכו היום "תהלוכות ל"ג בעומר" על-ידי שלוחי חב"ד. על-פי נתונים שהגיעו ל"כיכר השבת" עולה כי נערכו למעלה מחמש-מאות תהלוכות, בסימן הסיסמה החב"דית המפורסמת "יחד כל ילדי ישראל".

מה קורה בתהלוכות המדוברות? צעדה עם שלטים בעלי מסרים יהודיים, מצעד תופים, התכנסות במקום ציבורי, אמירת "12 הפסוקים" שתיקן הרבי, דבר תורה, הופעה של קוסם, הגרלות, חידונים ולבסוף הגרלות על פרסים.

התהלוכות בישראל עוררו השנה עניין רב בשל אפקט הפרסום שלהם. בחב"ד מיתגו את התהלוכה, לפני שבועיים, באמצעות אייקון לבבות - המסמל חיבור של עם-ישראל. הסמל רץ ברשתות החברתיות, גם בקרב רבים מהגולשים החילונים.

הקונפליקט המקומי

לפני כשלושים שנה, יזם הרבי מליובאוויטש זיע"א את תהלוכות ל"ג בעומר, בהן משתתפים ילדים, המשמיעים מסרים המעודדים אהבת ישראל.

העובדה שחב"ד עורכת תהלוכות בכל מקום ומקום, יוצרות גם לא מעט קונפליקטים. אופי התהלוכות בערים החילוניות שונה מאוד מהתהלוכות המתקיימות בערים החרדיות.

בעוד בערים החילוניות מככבים על הבמה כוכבים מערוצי הילדים בטלוויזיה (שכמובן מעבירים מסרים חינוכיים בלבד לאחר הכשרה), בתהלוכות בערים החרדיות יופיעו רק אנשי בידור חרדים. כך גם בנושא הפרסים. בעוד בערים החילוניות יחולקו פרסים טכנולוגיים שונים (בכדי למשוך את הילדים) בערים החרדיות יחולקו ספרי-קודש בלבד.

וגם בשי המסורתי המחולק בסוף התהלוכה יש הבדל מהותי. בערים החילוניות מחולק ספרון שונה מהספרון שמחולק בערים החרדיות. "הילדים החרדים גדלים בעולם תרבותי שונה מהילדים החילונים", אומר גורם בחב"ד, "תפקיד השלוחים להתאים את אופי התהלוכה למקום מגוריו. רק כך נבטיח מקסימום הצלחה".

בסיומו של יום, בחב"ד חשים בתחושת סיפוק עצומה. "למעלה מרבע מיליון ילדים השתתפו בתהלוכות השונות", אומר הגורם.

מיליון ילדים זעקו שמע

מהארץ לחו"ל. באלפי יעדים ברחבי העולם נערכו תהלוכות ל"ג בעומר בהשתתפות כוללת של מאות-אלפי ילדים. על-פי הערכות בחב"ד, למעלה ממיליון ילדים אמרו היום "שמע ישראל" בתהלוכות השונות בעולם.

התהלוכה הקטנה ביותר נערכה דווקא בבית-חב"ד הפופולרי בעולם - בנפאל (המפורסם מהסדרים הציבוריים בפסח בהשתתפו אלפי מטיילים), שם צעדו רק 4 ילדים - מספר הילדים בקהילה היהודית המקומית. התהלוכה הגדולה בעולם נערכה בצהריים בקראון-הייטס שבניו-יורק בהשתתפות שלושים אלף ילדים והוריהם.

צילומים: ישראל ברדוגו, שמוליק סופר, דרור אלון - באדיבות אתר COL

התהלוכה באלעד
התהלוכה באלעד
התהלוכה באלעד
התהלוכה באלעד
התהלוכה בכפר חב"ד
התהלוכה בכפר חב"ד
התהלוכה בכפר חב"ד
התהלוכה במעלה אדומים
התהלוכה בניו יורק
התהלוכה בניו יורק
ולסיום: התהלוכה הקטנה בעולם, בנפאל

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר