מירון במספרים: כמה בני אדם נפגעו?

אלפי לחמניות וכיכרות לחם, אלפי נסיעות מכל חלקי הארץ, ומאות נפגעים. וכ-200 אלך חוגגים במסגרת ימי ההילולה. מיוחד: חגיגת ל"ג בעומר במספרים, מהנוסעים ועד לאוכל (חרדים,בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
ל"גב עומר במירון (צילום: פלאש 90)

יותר ממאתיים אלף בני אדם ביקרו במהלך ימי הילולת הרשב"י במושב מירון בגליל העליון. מארגני המעמד טוענים כי השנה הייתה ירידה משמעותית במספר העולים אל הציון בעקבות "קמפיין ההפחדה" שבועות קודם ההילולה. יצאנו לבדוק במספרים, האם הטענות אכן מבוססות על הנתונים בשטח?

בהכנסות האורחים הירידה הניכרת הורגשה בכמות המנות שהוגשו לסועדים, כך לפי אליעזר פרלמוטר, מנהל הכנסת אורחים במירון: "להערכתי הירידה היא לפחות ב-25% מאשתקד, הרגשנו את זה בכמות המנות שסיפקנו".

פרלמוטר מספק את הנתונים של המנות אותן הגיש מאז שבת ועד לסיום ההילולה אמש (ראשון): "בשבת סיפקנו 25,000 לחמניות. אתמול (ראשון) הבאנו 7,000 לחמניות. למעלה מ-100 כיכרות לחם. בשבת היו יותר מ-7,000 סועדים בכל סעודה ובסעודה שלישית היו הרבה יותר. גם היום אנשים מגיעים".

מנהל הכנסת האורחים מסביר כי כי הירידה הורגשה בעיקר בשעות הבוקר המוקדמות: "אני טוען שהייתה ירידה משמעותית בעיקר בשעות הבוקר משום שלא היו אוטובוסים. תמיד יכולנו לנסוע בשעות הלילה בחברות התחבורה והיום רק בשעה 09:00 בבוקר התחילו להגיע אוטובוסים. תמיד האוטובוסים היו מגיעים עמוסים אבל השנה לא ראינו את זה. אנחנו הרגשנו את הירידה".

בחברת התחבורה אגד, סיפקו למעלה מ-2,000 נסיעות הלוך ושוב ממספר ערים שונות ברחבי הארץ. כשלדבריהם לא מדובר בירידה ניכרת משנים שעברו. לטענתם, בציון הרשב"י עצמו ניתן היה לראות כי באופן כללי הייתה השנה ירידה משמעותית מאשתקד.

יצחק רודיך, יועץ אגד למגזר החרדי: "אנחנו השנה עלינו בכמות של הנסיעות. לצד זה, בשעות שלא עבדנו בגלל החופש בלימודים, ירדו לנו בין 50 ל-60 בשעות הבוקר וגם בשעות הלילה הייתה ירידה בנסיעות לעבר העיר בית שמש. יש לנו עלייה בכמות הנוסעים מבני ברק, אשדוד וחיפה. בירושלים ישנה ירידה".

"באופן כללי אני חושב שהיו פחות אנשים במירון משום שלדעתי אנשים היו בטראומה לאחר שהפחידו אותם מי יודע מה יהיה. אבל בסך הכול מדובר בשנה הכי טובה מבחינת התחבורה חוץ ממה שהתרחש בשעות הערב המאוחרות. שיתוף הפעולה היה מדהים ואלו שרצו לנסוע בחברות התחבורה הפרטיות והציבוריות יכלו לעשות זאת".

בחברת "דרך החיים" סיפקו 70 אוטובוסים שנעו מירושלים וגבעת זאב אל עבר מושב מירון. יואלי הופמן, מנהל בחברה, הסביר כי "הייתה ירידה בכמות הנוסעים לפחות 30% משנה שעברה, כל זאת בגלל הבלאגן שהיו בשאטלים. אנשים חששו לנסוע. אנחנו מפנים אצבע מאשימה למשטרה שהפחידה את האנשים".

לדבריו, אנשים העדיפו לנסוע ימים קודם ההילולה כדי להימנע מ"הקריסה" עליה הזהירו הגורמים האמונים על המבצע: "היו כאלה שנסעו ביום חמישי ובמהלך השבוע שקדם לאירוע וישנם כאלה שעולים עוד היום לציון הרשב"י במירון מכל רחבי הארץ".

החל מיום שישי בשעות הבוקר המוקדמות, עמלו בארגוני ההצלה בפעולות מצילות חיים למאות אנשים. מספר הנזקקים לטיפול המדוייק עומד במחלוקת בין ארגוני ההצלה, כך למשל בארגון מד"א טוענים כי העניקו טיפול רפואי לכ- 813 נפגעים, מתוכם רק 33 נפגעים פונו לבתי החולים להמשיך טיפול רפואי. בארגון "איחוד הצלה" טוענים כי המתנדבים שלהם העניקו טיפול לכ-811 נפגעים.

הנפגעים סבלו מפגיעות שונות, בהן חבלות, התייבשויות, פציעות קלות, צריכת יתר של אלכוהול ובעיות רפואיות אחרות. מתוך הנפגעים שטופלו, 33 נזקקו להמשך טיפול רפואי ופונו באמבולנסים וניידות טיפול נמרץ לביה"ח זיו בצפת ופוריה בטבריה במצב קל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר