פסק דרמטי

בג"ץ בעד הקיצוץ בקצבאות הילדים: 'אין פגיעה ממשית'

שופטי בית המשפט העליון התכנסו היום לדיון בעתירה שהגישה קבוצת הורים למשפחות ברוכות ילדים נגד הקיצוץ בקצבאות הילדים שנעשה על-ידי ממשלת נתניהו-לפיד-בנט, והחליטו כי הקיצוץ יישאר מאחר ואין בו פגיעה ממשית. ח"כ יעקב ליצמן: "ההחלטה מעידה על חוסר חמלה של ממש" (חרדים, בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90, למצולמים אין קשר לכתבה)

שנה לאחר החלטת ממשלת נתניהו-לפיד-בנט לקצץ בקצבאות הילדים במסגרת הגזירות הקשות שהטילו במשרד האוצר נגד אזרחי המדינה, שופטי בית המשפט העליון התכנסו היום (רביעי) לדיון בעתירה נגד ההחלטה שהגישה קבוצת הורים למשפחות ברוכות ילדים.

בתום הדיון שנמשך שעות אחדות, פסקו השופטים כי לא מדובר בפגיעה ממשית וכי ההחלטה שעיקרה פוליטית, מבוססת ומקובלת לביצוע.

העותרים טענו בפתח הדיון כי מדובר "בהחלטה בלתי סבירה שפוגעת בזכויות ילדי ישראל וגורמת לחוסר שוויון מובהק". לטענתם, הקיצוץ נעשה בשעה שהממשלה הציבה לעצמה את היעד לצמצם פערים בחברה הישראלית ובמיוחד בקרב אוכלוסיית הילדים.

נציג המדינה הגן על החלטת משרד האוצר ואמר כי לא קיימת פגיעה בזכויות הילדים בנימוק כי הממשלה "איזנה" את הגזירות בקיצוץ זה, בכך שבשנים האחרונות הטיבו לאוכלוסיית הילדים, במתן טיפולי שיניים חינם במסגרת רפורמת השיניים אותה הנהיג סגן שר הבריאות לשעבר ח"כ יעקב ליצמן וכן בהנהגת חוק חינוך חינם לילדי ישראל.

חבר-הכנסת, יעקב ליצמן (יהדות התורה) שהשתתף בדיון, התרעם על עמדה זו ואמר כי זו איפה ואיפה שהמדינה עושה וכי מדובר בפגיעה אנושה בילדים ובזכויותיהם.

"אין כל קשר בין הטבה שניתנה לאוכלוסיית הילדים לפני מספר שנים, בקדנציה הקודמת, שהייתה החלטה טובה לכשעצמה, למול הקיצוץ השערורייתי שהממשלה ביצעה בקצבאות הילדים בקדנציה הנוכחית", אמר ליצמן.

ליצמן הוסיף ואמר: "התלות שהמדינה עושה בין הטבת טיפולי שיניים חינם וחוק חינוך חובה לבין ההחלטה לקיצוץ בקצבאות - הינה לעג לרש, מגדילה את הפערים בין האוכלוסיות ומעידה על חוסר חמלה של ממש שבהחלטת הממשלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר