בעיצומה של התפילה: הגורל שערך הגאון רבי יצחק זילברשטיין הכריע את הוויכוח

בתפילת שחרית בנץ החמה בביהכ"נ המרכזי ברמת אלחנן ביקשו שני בעלי שמחה, אבי הבן וסנדק, לעלות לתורה. בהוראת הגר"י זילברשטיין נערך גורל מיוחד שהכריע (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגאון רבי יצחק זילברשטיין (צילום ארכיון: משה גולדשטיין)

המתפללים שהגיעו הבוקר (חמישי) כבל יום לתפילת שחרית בנץ החמה בבית הכנסת "המרכזי" בשכונת רמת אלחנן בבני ברק מצאו עצמם לקראת קריאת התורה בתוך ויכוח בין שני מתפללים.

שני המתפללים דרשו לעלות לתורה בעליית "שלישי", כאשר הגבאי שנאלץ להכריע בין השניים, לא ידע את נפשו.

כנהוג בכל תפוצות ישראל, מתכבדים בדרך כלל בעלי שמחה בעלייה לתורה (בימי שני וחמישי) אלא שמתברר כי הבוקר התפללו באותו מניין שני בעלי שמחה שביקשו לעצמם את "העלייה" האחד הינו בעל הברית, אב התינוק והשני הינו סנדק בברית אחרת.

לפני קריאת התורה פנה הגבאי יחזקאל שרלין אל רב השכונה ורב בית הכנסת הגאון רבי יצחק זילברשטיין המשמש כחבר מועצת גדולי התורה שדן בשאלה המורכבת על כל היבטיה.

מצד אחד אולי אב הרך הנולד עדיף, טען, אך מנגד יש שיטות שהסנדק יותר חשוב מה גם שהאב אינו מהמתפללים הקבועים בבית הכנסת.

לבסוף הכריע הגר"י זילברשטיין על עריכת גורל שיפתור את הבעיה ויכריע מי מהשניים יזכה בעלייה לתורה. אחד מהמתמודדים שם משפחתו היה הנדין ואילו השני קופרמן.

"הביאו את החומש", פסק הרב, "נפתח אותו כשאנו מסתכלים באות הראשונה מצד ימין. אם האות שמופיעה בראש העמוד הינה מהאותיות א' עד כ' הרי שהרב הנדין ששמו כלול באותן אותיות יזכה בעלייה אך אם האות שתופיעה הינה אחת האותיות שמהאות ל' עד האות ת' הרי שדווקא הרב קופרמן יכובד בעלייה".

סופו של דבר עלתה בגורל האות מ' ואכן הרב קופרמן כובד בעלייה לתורה בהסכמת שני הצדדים כשבמקביל גם הרב הנדין לא קופח וזכה ב"פרס ניחומים" של גלילת ספר התורה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר