הרב יצחק סאקה - החבר החרדי של האפיפיור פרנציסקוס

בעת פגישת האפיפיור פרנציסקוס עם הרבנים הראשיים לישראל, ישהה לצידם גם הרב יצחק סאקה רבה הספרדי של ארגנטינה המיודד עם פרנציסקוס. "יש לנו קשר טוב" סיפר הרב סאקה בשיחה עם "כיכר השבת" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרב סאקה והאפיפיור פרנציסקוס (צילום: באדיבות המצלם)

ביקור האפיפיור בישראל: בשבוע הבא, ינחת בישראל האפיפיור פרנציסקוס לביקור מיוחד של ארבעה ימים, בין היתר, הוא ייפגש ביום שני ב'היכל שלמה' עם הרבנים הראשיים לישראל.

ל"כיכר השבת" נודע כי הרבנים הראשיים לישראל, הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף והגאון רבי דוד לאו, הזמינו את הרב יצחק סאקה, רבה הספרדי של ארגנטינה, להשתתף בפגישה עם האפיפיור.

הרב סאקה והאפיפיור היו בקשר עוד בזמן שהאחרון היה קרדינל נוצרי בארגנטינה, כאשר שניהם היו מנהיגי דתות במדינה ונהגו להיפגש מעת לעת. מיד לאחר היבחרו של האפיפיור, יצא הרב סאקה לוותיקן, נפגש עמו ובירך אותו לרגל כניסתו לתפקיד החדש.

בשיחה עם "כיכר השבת" מספר הרב סאקה על היכרותו עם האפיפיור. "יש לנו קשר רשמי וטוב, במסגרת המשרה של שנינו בארגנטינה יש בינינו שיחות טובות", אומר הרב סקה.

לדבריו, "כאשר היו לנו בעיות של אנטישמיות בארגנטינה אז היה לנו כתובת וזה היה הוא. אחרי שהוא נבחר לאפיפיור ראינו לנכון לערוך איתו פגישה מיד לאחר שהוא התמנה".

על הפגישה עצמה בשבוע הבא אמר הרב סאקה: "אני צמוד לרבנים הראשיים במהלך השיחה. יש לנו הרבה על מה לדבר איתו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר