הצד החרדי של האסון

הנרצחת בפיגוע - אחות של אחד ממשפיעי "שובו בנים"

מירה ריוה הי"ד, שנרצחה לצד בעלה בפיגוע הירי במוזיאון היהודי בבריסל, היא אחותו של הרב משה צנעני, מחשובי המשפיעים בחסידות "שובו בנים" • קרוב משפחתה: "מדובר באישה עם מידות טובות של עזרה ואהבת האחר. היא הייתה קרובה לדת, לא הייתה אנטי" • בבלגיה פורסמו תצלומים מרגעי הרצח (חדשות,חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
המחבל (מתוך מצלמות האבטחה)

מירה ריוה הי"ד שנהרגה אתמול (שבת) במוזיאון היהודי בבריסל, בשנות ה-53 לחייה, היא אחותו של יבל"ח הרב משה צנעני, מחשובי ומשפיעי חסידות ברסלב בקהילת "שובו בנים" הנחשב למקורבו של הגאון רבי אליעזר ברלנד, מנהיג הקהילה, כך נודע הלילה ל"כיכר השבת". בפיגוע, נרצח גם בעלה עמנואל בשנות ה-54 לחייו. הם הותירו אחריהם שתי בנות, נערות בנות 15 ו-16.

קרוב משפחתה ספד לה בדמעות בשיחה עם "כיכר השבת": "היא לא הייתה שומרת מסורת כמו אחיה שחזר בתשובה אבל היא כן הייתה קרובה קצת לדת. היא לא הייתה אנטי לדת, ההפך". לדבריו, "מדובר באישה עם מידות טובות של עזרה לזולת ואהבת האחר, השונה".

בני הזוג ריוה ז"ל

בן המשפחה סיפר כי, "הרב קיבל את הבשורה באופן ממש קשה. הוא לא חשב שההרוגים קשורים אליו, זה הפתיע אותו ממש. אנחנו נמצאים לידו ומנחמים אותו על הטרגדיה הקשה, זה לא פשוט".

במשפחת צנעני מקווים כי רשויות החוק ישימו את ידם על הרוצחים, "אנחנו מקווים שהרשויות יעשו את המוטל עליהן ויצליחו ללכוד את הרוצחים המתועבים, מדובר בתקיפה אנטישמית בגלל היותם יהודים. זה בלתי נתפס שמעתה יהודים יחששו לנסוע לבריסל".

כך נראה הרוצח (מתוך מצלמות האבטחה)

מאז הפיגוע, משרד החוץ נמצא בקשר רציף עם גורמי הביטחון בבריסל האמונים על חקירת האירוע האנטישמי. היורים, כל לפי הדיווחים בבריסל, הגיעו למקום באמצעות מכונית מסוג אודי, חנו בכניסה למוזיאון היהודי ולאחר ביצוע הירי נמלטו באמצעות רכבם.

"שמעתי רעש שנשמע כמו ירי, לפחות חצי תריסר יריות. אז היה שקט במשך דקה, ואז הירי התחדש, עוד חצי תריסר יריות. המשטרה הגיעה וסגרה את האזור. גם אמבולנסים הגיעו למקום. כל הרובע נסגר, וכעת יש פה כוחות משטרה גדולים, שוטרים סמויים, אמבולנסים ועוברי אורח רבים" אמר אחד מעדי הראייה.

שרת הפנים הבלגית ז'ואל מילקה שהייתה באזור, אמרה אתמול כי "הכל מצביע על כך שמדובר בפיגוע אנטישמי". שר החוץ של בלגיה, דידייה ריינדר, הגיב לאירוע בחשבון הטוויטר שלו וכתב: "אני בהלם מהרצח שבוצע במוזיאון היהודי. מחשבותיי עם הקורבנות ועם משפחותיהם".

המוזיאון היהודי נמצא תחת אבטחה גם בימי שגרה, והוא ממקום בסמוך לבית הכנסת הגדול של בריסל שהיה בעבר מטרה לפיגועים.

בשעות הצהריים, פרסמה המשטרה בבלגיה תצלומים של הרוצח מתוך מצלמת האבטחה, בניסיון להביא לזיהויו בעזרת הצופים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר