האפיפיור ביקר בכותל ובהר הבית: "נעבוד יחד למען צדק ושלום"

האפיפיור הנוצרי המבקר בארץ הגיע להר הבית ולכותל המערבי. "נעבוד יחד למען צדק ושלום", אמר. רב המקומות הקדושים שמואל רבינוביץ קרא לבני כל הדתות להיאבק באנטישמיות (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
האפיפיור מטמין פתק בכותל, הבוקר (צילום: לע"מ)

האפיפיור הנוצרי פרנסיסקוס המבקר בימים אלו בישראל, הגיע הבוקר (שני) לביקור בהר הבית ובכותל המערבי, שם אירח אותו רב המקומות הקדושים הרב שמואל רבינוביץ. "נעבוד יחד למען צדק ושלום" אמר האפיפיור במהלך ביקורו בהר הבית.

הרב רבינוביץ אמר לפרנסיסקוס כי "עם ישראל היושב בירושלים הוא הוכחה ביכולתה של אמונה לשנות מציאות, לעם ישראל יש תפקיד מיוחד בעולם. הרב פנה לבני כל הדתות וקרא "להילחם בשנאה ובאנטישמיות. רק לפני יומיים חשנו זאת שוב על בשרנו".

"ירושלים שהגעת אליה, אדוני האפיפיור, איננה רק ירושלים המציאותית. זוהי גם ירושלים של חלום. חלומם של מיליוני יהודים במשך אלפיים שנים ארוכות של גלות. ירושלים היא חלום שהתגשם, ואנחנו - עודנו הולכים בו כחולמים. ומצפים להתממשות החלום במלואו" אמר הרב רבינוביץ.

במסגרת יומו השני של ביקורו בישראל, צפוי מנהיג הנוצרים להניח זר על קברו של בנימין זאב הרצל, לבקר במוזיאון "יד ושם" וכן לפגוש את הרבנים הראשיים לישראל.

אמש, עם נחיתתו בישראל, אמר האפיפיור כי "הרבה השתנה בחמישים השנה האחרונות ביחסים עם מדינת ישראל: היחסים הדיפלומטיים, המתקיימים מזה 20 שנה, אפשרו לקשרים טובים וידידותיים להתקדם ולהתפתח. ברוח זו, אני מוסר את ברכותיי לכל עם ישראל ומייחל שיתגשמו שאיפותיו לשלום ולשגשוג".

"כולי תקווה שבארץ זו לא יהיה מקום למי שמנצל ומעוות את השתייכותו הדתית ובכך הופך לחסר סובלנות ואלים כלפי הזולת. אני מפציר בכל הנושאים באחריות שלא להפסיק ולו לרגע לחפש פתרונות הוגנים לבעיות המורכבות, כדי שהישראלים והפלסטינים יוכלו לחיות בשלום. עלינו לצאת באומץ לדרך הדיאלוג, הפיוס והשלום. אין דרך אחרת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר