ברגע האחרון

"כנס הכנסים למלך המלכים" באצטדיון רמת גן - בוטל בשל דרישות ביטחוניות

יממה בלבד לפני שתוכנן להתקיים בת"א הכנס החיזוק הענק בו צפויים היו להופיע מרדכי בן דוד ומידד טסה בפני עשרות אלפי בני אדם, הוחלט לבטלו בעקבות "דרישות ביטחוניות מוגזמות" (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
מרדכי בן דוד, אמור היה להופיע באירוע (צילום ארכיון: מנדי הכטמן)

ברגע האחרון: "כנס הכנסים" הגדול שאמור היה להתקיים מחר (חמישי) באצטדיון רמת גן ובו אמורים היו להשתתף קרוב ל-42 אלף איש, בראשות גדולי ישראל, בוטל. הסיבה לדברי המארגנים: "דרישות ביטחוניות מופרזות ולא הגיוניות מצד המשטרה".

לפי התוכנית, אלפי המשתתפים בכנס היו אמורים לשמוע שיחות חיזוק מאת רבנים ודרשנים, במטרה להתחזק בתורה ויראת שמים, ימים ספורים לפני חג השבועות, חג מתן תורה. בכנס היו אמורים להשתתף נשיא מועצת חכמי התורה הגאון רבי שלום כהן, הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף, הרב זמיר כהן, הרב יעקב ישראל לוגסי ורבנים נוספים.

לדברי המארגנים: "מטרת הכנס הייתה חיזוק עולם התורה. אנחנו מקיימים כנסים כאלה כל השנה, כל פעם משתתפים כמות אחרת של אנשים ונשים". בחלק האומנותי של הכנס המיוחד היו אמורים להופיע גדול הזמר החסידי מרדכי בן דוד והזמר מידד טסה זאת לצד תזמורת בהרכב מלא.

אלא שבעקבות הדרישות שהציבה המשטרה, נאלצו המארגנים לבטל כעת, יממה בלבד לפני הכינוס, את האירוע הענק, זאת לאחר התייעצות שקיימו עם הרב יעקב ישראל לוגסי.

פנחס ראובן, מארגן האירוע אמר ל"כיכר השבת" כי "האירוע לא בוטל אלא נדחה. מתנהל כעת משא ומתן עם מנהלי האצטדיון על מועד אחר".

המארגן קובל על כך שבפגישה שנערכה בינו לבין המשטרה לפני יומיים, הציבו הם דרישות ביטחוניות בעלות גבוהה: "קיבלנו דרישות ביטחוניות מעל ומעבר לכל פרופורציה לכזה אירוע. למשל עלות האירוע הקודם נאמד בסך 180 אלף שקל, באירוע הנוכחי קיבלנו דרישות אבטחה, משטרה, מחסומים וקצין ביטחון שעולתם 680 אלף שקל ואנחנו לא ידענו את הדרישות הללו עד ליום שני בבוקר אז ישבנו עם המשטרה והם בישרו לנו את הבשורה".

"האירוע הזה הופך מבחינתנו ליקר מאוד ולא היה ניתן לקיים אותו", קובע המארגן ומוסיף, "ניסינו לבקש מהמשטרה להוריד את הדרישות ואנו מקווים שהאירוע במועד החדש יאושר כי בסך הכול מדובר בשיעור תורה ולא במלחמה. זו דרישה מטורפת שלא ניתן לעמוד בה. אנחנו לא יכולים לקחת משכנתא בשביל לממן את זה".

מדוברות מחוז תל אביב של המשטרה נמסר כי "מפקד מרחב דן נצ"מ שמעון לביא ביצע אישור תוכניות מסודר שבסופו סוכם על צמצום כוח האבטחה ב-20 אחוז אל מול הדרישה המקורית. משטרת מרחב דן עשתה הכול על מנת להקל בעניין סד"כ האבטחה מתוך הבנה שמימון האירוע נעשה מכספי תרומות. מארגני האירוע אף הודו על הסיוע".

עוד נמסר כי "אין לשכוח שמדובר באירוע של רבבות אנשים שמחייב היערכות בתחומי בטחון, סדר ציבורי, ותנועה. יש לבחון האם ביטול האירוע לא נבע מסיבה אחרת לחלוטין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר