חשיפת כיכר השבת

ח"כ ליצמן: ההוראה להסיר שלטי הצניעות - אנטי דתית

החלטת משרד הבריאות לפיה ייאסר לפרסם שלטים הקוראים לצניעות בקופות החולים, היא אנטי דתית. כך אומר הערב חבר הכנסת יעקב ליצמן ל"כיכר השבת". לדבריו: "מדובר בבקשה לגיטימית ומקובלת. הגבלת מודעת צניעות נראית ככפייה אנטי דתית, אין מקום להוראות מעין אלה במדינה דמוקרטית ויהודית" (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
חבר הכנסת ליצמן (צילום: פלאש 90)

שעות לאחר חשיפת "כיכר השבת" כי משרד הבריאות הורה להסיר באופן מיידי את שלטי הצניעות בקופות החולים בריכוזים החרדים, סגן שר הבריאות לשעבר, חבר-הכנסת יעקב ליצמן (יהדות התורה) מגיב להחלטה ואומר כי זו "כפייה אנטי דתית".

ליצמן אמר בתגובה ל"כיכר השבת" כי: "מדובר בבקשה לגיטימית ומקובלת - להופיע בצניעות מתוך התחשבות בציבור ולא בכפייה חלילה. זהו חלק מהשירות המותאם לציבור המבוטחים ושמקובל בשכונה המסוימת, ללא פגיעה בזכויות של אף אחד. הגבלת מודעת צניעות נראית יותר כפייה אנטי דתית ואין מקום להוראות מעין אלה במדינה דמוקרטית ויהודית".

מכתב משרד הבריאות אותו שיגרה רויטל טופר - חבר טוב, סמנכ"ל לפיקוח על קופות חולים ושירותי בריאות נוספים, אל קופות החולים הגיע לאחר שבמשרד הבריאות התקבלה תלונה על כך שבמרכז הרפואי צאנז, בית החולים לניאדו, התנוסס שלט בפתח המבנה בו נכתב "לציבור המבקרים. בית החולים הינו מוסד דתי, הציבור מתבקש להקפיד על לבוש צנוע הכולל לבוש עם שרוולים, ללא מחשופים וללא מכנסיים קצרות".

שלטי צניעות, ארכיון (צילום: פלאש 90)

"אין להיכנס לבית החולים בלבוש לא צנוע. תודתינו נתונה לכם על היענותכם לבקשתנו. הנהלת בית החולים", נכתב בסיום השלט.

בעקבות כך ערכו בדיקה במשרד הבריאות שבסיומה עלה כי שלט זה אינו היחיד. בקופות חולים בריכוזים החרדים הפך השלט לשכיח. משכך, הוחלט לקיים דיון אצל המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, כאשר בסיומו של הדיון הוחלט לאסור הצבת שלטי צניעות.

במכתב שכותרתו "דרישות צניעות במרפאות קופות החולים" נכתב כי "במסגרת דיון שהתקיים אצל המשנה ליועץ המשפטי לממשלה (ייעוץ) עלתה סוגיית דרישות הצניעות (בדגש ללבוש "הולם") בסניפי הקופה".

בישיבה זו, כך על פי המכתב שנשלח באמצע חודש מאי, הוחלט כי "על קופת החולים להסיר כל שילוט שיש בו קריאה /הכוונה / דרישה ללבוש "צנוע" בסניפי הקופה, ובכלל זה עליה להדריך את צוות העובדים כי אין להציב דרישה כזאת או להעיר למבקרים/ות על לבושם".

המכתב נשלח אל פרופ' רוני גמזו, מנכ"ל משרד הבריאות, עו"ד נתן סמוך, משנה ליועמ"ש, משרד הבריאות ועו"ד עדי ליברוס, משרד המשפטים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר