תְּנוּ כָבוֹד לַתּוֹרָה:

הכנסת ספר תורה לקהילת "בית אבא" בפתח תקווה • גלריה

רבני העיר פתח תקווה ונציגי הציבור לצד מאות מתושבי העיר פתח תקוה השתתפו בהכנסת ספר תורה מפוארת לקהילת "בית אבא" הצעירה שנערכה בערב החג • גלריה (חרדים)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: יונתן הלפרין)

פתח תקוה לבשה חג: מאות אנשים, תושבי מרכז פתח תקוה והסביבה, השתתפו בערב חג השבועות באירוע חגיגי ומפואר לרגל הכנסת ספר תורה מהודר לקהילת 'בית אבא', תרומת הגב' דבורה דרוק שתחי' לעילוי נשמת אביה, הרב שלמה זלמן זילברשלג ז"ל, מחשובי חסידי באיאן.

טקס סיום כתיבת האותיות נערך בבית משפחת דרוק בבני ברק ובו השתתפו חברי קהילת 'בית אבא', בני משפחת התורמת ונכבדים. תהלוכת ספר התורה יצאה מכיכר ערים תאומות לכיוון היכל בית הכנסת בליווי עשרות מילדי הקהילה ועשרות ילדים נוספים בליווי כוחות משטרה והצלה. הרחובות שבהם עברה התהלוכה נסגרו לתנועה בשעת האירוע.

באירוע המכובד השתתפו הרבנים הראשיים של פתח תקוה ורבני השכונות והקהילות, מכובדים רבים ומאות תושבים.

כוחנו באחדותנו

חברי הקהילה ובני משפחת התורמים הנכבדים, התכנסו לאחר האירוע באולם האירועים ציפורי קלאס בבני ברק לסעודת מצווה ולציון האירוע הגדול הזה, המציין אבן דרך משמעותי בהתפתחות הקהילה. עו"ד שמעון גרוס, ממקימי הקהילה, הנחה את האירוע והתכבד לשאת דברי פתיחה נרגשים.

בדברים שיצאו מן הלב, הודה עו"ד גרוס לחברי הקהילה על שנרתמו לעזור ולסייע בהקמת המפעל הקדוש, וציין את כוח האחדות המאפיין את חברי קהילת 'בית אבא'. כמו כן תיאר את השתלשלות העניינים והסייעתא דשמיא שהביאה את הקהילה בתוך שלושה חודשים בלבד למקום מכובד בפתח תקווה.

אחריו נשא דברים הרב ברוך צבי גרינבוים, ראש ישיבת דרך ה', שדיבר על מעלותיה הייחודיות של הקהילה, כפי שהוא מכיר אותה, ועל העמלים לפרנסתם שהיו "ממעתיקי השמועה איש מפי איש עד משה רבנו".

רבנים ונכבדים שנטלו חלק באירוע נשאו דברי ברכה וביניהם המרא דאתרא הגאון הרב מיכה הלוי שנשא דברים מאלפים; הרב צבי אלימלך הורביץ אשר מלווה את גרעין הקהילה טרם היווסדה בעצה ותושיה, סיפר בין היתר על אודות היכרותו הקרובה עם חברי הקהילה.

הרב מיכאל שוהם והרב צבי יהודה לאו, מרבני העיר, כיבדו בנוכחותם את האירוע. הרב קמינר והרב קורניק, מרבני ישיבת "שלהבת החינוך", אשר מלווים את קהילת 'בית אבא', כיבדו אף הם את האירוע בנוכחותם.

הרב מנחם שוורץ, מנהל היחידה לחינוך חרדי בעירייה, שאף סייע לטובת האירוע התייחס בדבריו לתופעה המבורכת של בית אבא ושמירה על מסורת בית אבא ולפעילות העניפה המתרחשת בקהילה. מ"מ ראש העיר, הרב אוריאל בוסו, העיד כי הוא לא מכיר קהילה שהתפתחה בצעדים כה משמעותיים בזמן כל כך קצר. חבר הכנסת הרב יעקב אשר התייחס למאפיינים הבולטים של הקהילה הצעירה והמגוונת ועמד על הצורך בהקמת קהילות שכאלו תוך שמירה על המסורת והצביון ושילוב התפילות עם קביעת עיתים לתורה.

הרב דודי זילברשלג, ממשפחת התורמת, סיפר על אביו שלע"נ נכתב ספר התורה ותיאר במילים חמות את שיוכו של אביו למקום תפילה וחשיבות קביעת מקום התורה. הוא ציין כי בהיכרות קצרה עם קהילת בית אבא הוא התרשם שזהו המקום המתאים להכניס ספר תורה שנכנס לע"נ אביו.

בנה של התורמת, איש התקשורת עוזר דרוק נשא נאום מרגש בשם המשפחה והודה לאמו, הגב' דבורה, על תרומתה להמשך חיי התורה ולהחזקת "עץ החיים" ועל הזכות הגדולה שנפלה בחלקה.

קהילת 'בית אבא' נוסדה לפני שלושה חודשים בלבד, ערב שבת זכור, והיא מתפתחת בצורה מרשימה. נכון להיום, הקהילה מונה עשרות משפחות מתושבי מרכז העיר המורכבות מתמהיל של בוגרי הישיבות הקדושות ועמלים לפרנסתם.

בתקופה זו, הספיקה הקהילה לארח את כלל רבני העיר, החל מהמרא דאתרא וכלה ברבני הקהילות השונות, את נציגי החרדים בעיריית פתח תקוה ואת ראש העיר. מהר מאוד הפך המושג "בית אבא" לחלק מהעיר. הקהילה המגובשת שמה דגש על פיתוח אווירה קהילתית רוחנית דיבוק חברים אמיתי והקפדה על איש את רעהו יעזורו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר