הגרי"ד גרוסמן למשפחת שאער: הנערים שבויים בידי הקב"ה

הגאון רבי יצחק דוד גרוסמן, הגיע בסוף השבוע בליקור חיזוק בבית משפחת שאער והופתע לראות את תמונתו לצד הנער גיל-עד. בשיחת חיזוק שמסר סיפר מתי זכה לפגוש בו (חדשות)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

חטיפת תלמידי הישיבה: הגאון רבי יצחק דוד גרוסמן, הגיע ביום חמישי האחרון לביקור בביתה של משפחת שאער בישוב טלמון, לעודד ולחזק את בני המשפחה המצפה בכיליון עיניים לשובו של בנם גיל-עד.

הרב גרוסמן שביקש לבוא ולחזק את בני המשפחה, גילה כי בכניסה לבית מתנוססת תמונתו עם הנער גיל-עד. מתברר, כי לפני כשלוש שנים, עת נכנס גיל-עד לעול המצוות, הוא ביקר אצל הגרי"'ד גרוסמן במגדל העמק לרגל יום הבר מצוה.

האב אופיר סיפר לרב גרוסמן המופתע: "מאז גיל-עד הפך בן 12 הוא כבר היה מוכן להיכנס לעול המצוות. מאוד מרוגש היה מיום הבר מצוה ועסק בהכנתו מתחילת השנה. למדנו יחד את הלכות התפילין, הוא ביקש להשתתף ולראות את פרשיות התפילין מוכנסות לבתיהן ואף בחר את תיק התפילין. כולו היה מרוגש ונכון ליום זה.

"לקראת יום הבר מצוה ביקש גיל-עד ממני ומאשתי בקשה מאוד מיוחדת: הוא רוצה ביום הבר מצוה לקבל את ברכתו של הרב גרוסמן ממגדל העמק. נו, מה לא עושים עבור הבן? קמנו ונסענו למגדל העמק. היינו בטוחים כי הרב גרוסמן שהוא איש עסוק יקבל אותנו לדקה ושתיים, אבל נכונה לנו הפתעה. הרב גרוסמן הקדיש לגיל-עד למעלה מחצי שעה והאיר פניו אליו בנועם ובחביבות".

האמא אף הוסיפה לספר כי גיל-עד היה שבוי בקסמו של הרב גרוסמן זמן רב, וביקש שתוכנית בר המצוה תעסוק בנושא הרב גרוסמן ומוסדות מגדל אור. "הוא הרגיש לזכות להתברך אצל הרב בבר מצוה, זכות שמלווה אותו כל הימים".

הרב גרוסמן הרחיב וסיפר כי "זה היה ביום ראשון, מתקשרים אליי מהמזכירות לומר שיש כאן נער בר מצוה. הייתי אמור לצאת לירושלים, אך כדי שלא לצער את הנער קיבלתי אותו בשמחה. לפני היציאה, ניגש אלי גיל-עד ולחש באזני: 'הרב מקדש שם שמיים במוסדות מגדל אור, אני רוצה גם לקדש שם שמיים כמוך'. ברכתי אותו ונפרדנו לשלום".

עם תום הביקור המשפחתי,התבקש הגר"י גרוסמן לנאום בפני באי המקום ובני המשפחה דברי חיזוק ועידוד. "שמע ישראל אתם יוצאים למלחמה", פתח הרב גרוסמן בדבריו, "חז"ל דורשים, אפילו אין לכם זכות אלא של שמע ישראל, אתם יוצאים למלחמה ומנצחים.

"למה דוקא שמע ישראל? כי שמע ישראל זה קבלת עול מלכות שמים. כשיהודי מקבל עול מלכות שמים בשמחה ומודה לה' על הרעה כמו על הטובה, אזי הוא יוצא למלחמה ומנצח. אין הכוונה שהוא מנצח במלחמה, לא תמיד מנצחים במלחמה, אבל הוא ניצח במלחמת היצר, כי הוא שבוי רק בידי הקב"ה.

"גיל-עד, אייל ונפתלי", סיים הרב גרוסמן, "הם שבויים בידי הקב"ה. לא בידי החמאס, רק בידי הקב"ה. כי כשייהודי מקבל על עצמו עול מלכות שמים וכשכלל ישראל מתפלל ומעתיר כה הרבה עבורם, הרי הם נתונים בידיו של הקב"ה שבוודאי יעשה עצמם רק טוב וחסד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר