עדות מטלטלת

סטודנטית חרדית: "הבנות נופלות וההורים לא יודעים"

מכתבו החריף של הגר"ש כהן נגד לימודי בנות באקדמיה ובמכללות החרדיות, הציף את הבעיות החמורות שישנן באקדמיה • עדות אישית ומטלטלת של סטודנטית חרדית חושפת את שמתרחש בין כותלי האקדמיה: דברי כפירה, זלזול ולעג בתורה ובמשה רבינו ובנות שנהרסות בלי ידיעת ההורים • האזינו (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90, למצולמות אין קשר לכתבה)

•מכתבו החריף של נשיא מועצת חכמי התורה, הגאון רבי שלום כהן, שנחשף ב"כיכר השבת", נגד לימודי בנות באקדמיה ובמכללות החרדיות, עורר סערה והציף את הבעיות החמורות בהן נתקלות בנות באקדמיה.

סטודנטית חרדית, התראיינה הבוקר (שלישי) בעילום שם למרדכי לביא בתוכניתו 'שמונה עד עשר' ברדיו "קול ברמה", וחשפה בעדות אישית ומטלטלת את מה שמתרחש באמת בתוך המכללות.

"אני מרגישה שמחה מאוד גדולה. אני מרגישה פשוט גאולה", היא אומרת בהתייחסות למכתב שיצא, "הרבה זמן אני חושבת על זה ואני רואה שהיינו צריכים לקום ולצעוק על זה כבר לפני המון זמן, היום הזה הוא פשוט יום גאולה לעם ישראל ולדור הבא שלנו, פשוט גאולה".

"אני אומרת את זה מתוך ניסיון", היא מדגישה, "אני הייתי שם, למדתי שם, במכללה הכי חרדית, והרגעים שעברתי שם - אין לי מילים לתאר את הביזיון הזה, פשוט פסל בהיכל השם, כאדם חרדי אני אומרת את זה".

הסטודנטית ממשיכה ומספרת: "אני הייתי שם תקופה, אני קלטתי מה קורה שם, וקלטתי שאם אני אשאר שם עוד טיפה המצב הרוחני של בסכנה - קמתי ועזבתי את המקום".

"אני אתן דוגמא", היא מספרת, "ישבתי שם יום אחד ובא מרצה שדיבר על תורה, הוא לימד תורה, והוא ישב ונקריא שם איזה פסוק והסביר את משה רבינו, הוא הסביר את משה רבינו בצורה כזו מתיימרת, הוא הסביר אותו בצורה מאוד לועגת ומזלזלת, הוא העז להרים יד במשה רבינו. הוא מרצה שבא ממקום מאוד גדול... הוא פשוט דיבר נגד משה רבינו".

"אני יכולה לאסוף הרבה מאוד בנות שאומרות שיש שם כפירה אין סופית כל היום, ורק אין מה לעשות", טוענת הסטודנטית.

את מכירה בנות שהיו שם ונפלו רוחנית בעקבות התהליך הזה?

"ברור, ברור. גם מדברים על זה. יש בנות שלומדות בסמינרים חרדים, בנות צדיקות וטובות, שהולכות לשם, ויש שם משהו שמקרר את האמבטיה, הן לא מרגישות את זה, לאט לאט אתה רואה את הבחורה באה פחות צנועה מהפעם הקודמת, עד שזה מגיע לגרביים ולא אכנס לפרטים".

בהמשך השיחה, חושפת הסטודנטית החרדית כי חברתה ניגשה לרב מוכר שעומד בראש מכללה בירושלים, וזעקה לו שהיא שומעת כפירה במהלך ההרצאות במכללה, לדבריה הרב ענה לה: "תקשיבי, אני מוכן שסטודנטיות שלי ישמעו הכל, אין לי בעיה עם זה, כל עוד לא אמרו לך להיות ככה, לשמוע אין בעיה".

"אחת המנהלות של המכללות", היא מוסיפה ומספרת, "אני חרדית מבית, נראית דוסית מבית, יש לי חברה לידי גם נראית ממש צדיקה - אבל לא נראית טוב, תמיד שהמנהלת עברה לידה היא לא מסתכלת עליה, 'את לא שווה', 'את לא כמונו', היא לא הייתה אומרת לה אפילו שלום. פעם אחת כל המכללה עשו תמונה ביחד, היא אומרת לה 'את לא בתמונה - צאי החוצה'".

"אני חושבת שההורים לא יודעים מה קורה באמת במכללות" היא אומרת לסיום, "אני חושבת שזו הבעיה הציבורית של כולם".

האזינו לראיון המלא באדיבות רדיו "קול ברמה"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר