גם בבני ברק

המאבק על השבת? עיתון 'המודיע' נגד רשת 'תכל'ס'

שבוע אחרי הפתיחה והמאבק נגד רשת תכל'ס החדשה בבני-ברק מסרב לגווע. בעוד הניסיון ליצור הפגנות מול חנות הרשת נכשלו, עיתון "המודיע" עלה בסוף השבוע להתקפה וממשיך בה גם היום, בצל החלטת שר הפנים בתל אביב. בנוסף, נציגי האופוזיציה בעירייה תקפו את מתן ההיתר של העירייה לרשת (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

שבוע אחרי הפתיחה, והרעש סביב הרשת חדשה בבני-ברק, רשת תכל'ס, הנמצאת בבעלות משותפת לנגיד החרדי אריה וולפסון ולרשת 'מגה' שבבעלות דודי ויסמן, לא פוסק.

בעוד הניסיון לייצר הפגנות נגד הרשת החדשה לא צלחו עד כה, החל מסוף השבוע הצטרף עיתון "המודיע" למחאה ויצא במתקפה חריפה כנגד רשת המרכולים החדשה "תכל'ס" בטענה שקשורה לחילולי שבת ולרשת "שפע שוק" שנאסרה על-ידי גדולי ישראל.

כפי שפורסם בעיתונות הכלכלית, בעליה המשותפים של הרשת החדשה הינם המיליונר החרדי אריה וולפסון יחד עם רשת "מגה" שבבעלותו של דודי ויסמן ("שפע שוק" לשעבר, כיום "זול בשפע") המחזיק ברשת AM:PM המחללת שבת.

הביטאון החסידי הקדיש ביום שישי האחרון למתקפה על הרשת החדשה כותרת ענק באוזן שמאל בה נכתב: "רבנים ושומרי שבת בבני ברק מתריעים - מרכול תכל'ס הוא גלגול חדש ושינוי השם נוסף של רשת שפע שוק".

בגוף הכתבה מזכיר העיתון כי מדובר בניסיון להסוות את הזהות האמיתית של הרשת על מנת להביא לכך שיהודים תמימים שהדירו רגליהם מחנויות הרשת בשל חילול השבת יקנו תחת השם החדש.

"הרשת בבעלות דודי ויסמן המפעילה את מרכול AM:PM ממשיכה להתעקש להרוס את השבת ומפעילה את חנויותיה תוך פגיעה בבעלי המכולות שומרי הדת והמסורת וכעת במקביל היא מפעילה מרכול חדש ודווקא בבני ברק תחת שם חדש", מזהיר העיתון ומבהיר כי רבנים קוראים ליהודים שהשבת יקרה להם להיות מודעים לדבר ולפעול בהתאם.

גם הבוקר (שני) מתייחס "המודיע" לרשת שמחללת שבת ובכתבה על החלטתו של שר החינוך גדעון סער שלא לאפשר למרכולים בתל אביב לפתוח בשבת מציין העיתון בסרקזם כי "מה שמבין שר הפנים גדעון סער, בוודאי צריכים להבין יהודים בבני ברק, כאשר הם נדרשים לשאלת קניות ברשת של דודי ויסמן AM:PM או ברשתות האחרות המופעלות על ידו, אם בשם 'שפע שוק', או בשינויי שם מתגלגלים, כמו 'זול בשפע' או לאחרונה בבני ברק: 'תכל'ס'".

"יהודי שומר שבת ומכבד שבת, ראוי להביא את ערך השבת בחישוביו, לבל יהא חוטא נשכר", מציין העיתון.

ההתקפה בעיתון "המודיע", ביום שישי (צילומסך)

יצוין כי מנגד העיתון "יתד נאמן" כמו גם שאר השבועונים מפרסם את הרשת החדשה זאת לאחר אישורו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן שאף העניק את ברכתו לבעלים הנגיד החרדי אריה וולפסון.

מלבד ההתקפה ב"המודיע", הסערה הגיעה גם לישיבת מועצת עיריית בני ברק שהתכנסה אתמול (ראשון), כאשר חבר האופוזיציה חיים רוחמקין נציג מפלגת "בני תורה", מחה נגד פתיחת המרכול.

במהלך הישיבה העלה חבר המועצה מטעם "בני תורה" טענות שונות כנגד העלאת הארנונה בעיר. ראש העיר חנוך זייברט הגיב לו בתקיפות כי גם הוא היה שמח לו הדבר לא היה קורה אולם מדובר בהחלטה מלמעלה.

ויכוח נוקב התנהל גם בין זייברט לחבר המועצה השני מטעם המפלגה שהעלה את נושא עומסי התנועה ברחוב השומר בעיר. במהלך הדיון הועלה שמה של ישיבת "אורחות תורה" ומ"מ ראש העיר, נציג "דגל התורה", הרב אברהם רובינשטיין עזב בכעס את הישיבה. זייברט הגיב לנציגי תנועת "בני תורה" כי הנושא אינו ההתנגדות ל"דגל התורה" אלא ניסיון לפתור את הפקקים ברחוב ועל כך יש לו תשובות מפורטות.

במהלך הישיבה, העלה חבר המועצה רוחמקין את מתן ההיתר של העירייה לפתיחת הרשת החדשה תכל'ס שלדבריו קשורה לגורמים מחללי שבת זאת בניגוד לעמדת גדולי ישראל.

"מי שנלחם בפתיחה של הרשת קיבל מסרים מגבאים של גדולי האדמו"רים שאמר לו שהוא מעודד אותו ומחזק אותו. אני לא מבין איך העירייה שלנו לא עוצרת את הדבר הזה", אמר רוחמקין, "ראינו גם ביום שישי האחרון את עיתון המודיע בכותרת די ראשית שכותב נגד התרגיל שמשנים את השם של שפע שוק ל'תכל'ס'".

"לא זו בלבד אלא שלקחו אף שותף חרדי שהכניס בחוזה סעיף שאם יהיה הפגנות ליד הסניף מותר לו להפר את החוזה. אני לא מבין איך אנחנו לא זועקים על כך", תהה.

הפרסום ב"יתד נאמן" (צילומסך)

גורמים המקורבים לרשת אומרים ל"כיכר השבת" כי אין כל קשר בין הרשת הוותיקה שפע שוק לרשת החדשה תכלס. לדבריהם, הציבור צריך להבין שיש שינוי עצום בין המקרים.

"קודם כל, וולפסון לא קנה את שפע שוק, הוא פתח רשת חדשה, רק שהיה צריך גיבוי נוסף והוא עשה את זה עם 'מגה'. הוא המשקיע העיקרי. זה סיפור שונה לחלוטין. להיפך, בא יהודי חרדי ורוצה לפתוח רשת חדשה, במה הוא שונה משלום פישר ששותף עם שופרסל, שבחברת האם שלה יש חברות מחללות שבת", הם אומרים.

לטענתם, "יתד לא פרסם את שפע שוק, וגם לא אחרי שינוי השם, כי זו אותה בעלות, למרות שמרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן לא חתם על האיסור אבל כאן מדובר בכלל ברשת חדשה שבעליה העיקריים הינם חרדים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר