הליטאים מדגל התורה מחזירים מלחמה: ינסו לפעול להחזרת הלקוחות ל"מכבי"

בשל הצלחת אנשי "בני תורה" במבצע החרמת קופות החולים, יוצאים גורמים מרכזיים בציבור הליטאי בקמפיין להחזרת המבוטחים ל"מכבי". גורם ליטאי: 'המטרה - גביית תג מחיר' (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: פלאש 90)

הפילוג הליטאי והמאבק על קופות החולים: עסקני הציבור הליטאי בבני ברק נערכים להשיב מלחמה ולגרום להעברתם בחזרה של אלפי מבוטחים אל קופות החולים להן נגרם נזק מחרם שארגנו בחודשים האחרונים מנויי "הפלס" ואנשי תנועת בני תורה.

בחודשים האחרונים, פעלו אנשי הפלג הירושלמי במגזר הליטאי והצליחו להביא לעזיבתם של אלפי מבוטחים מקופות החולים כללית ומכבי לטובת מאוחדת ולאומית.

במיילים פנימיים של אנשי הזרם המרכזי בציבור הליטאי, נכתב תחת הכותרת "מי כמוך באלים ה" (ר"ת של מכבי. י. כ.) כי יש לפעול להשבתם של אלפי המנויים לקופת החולים "מכב".

"הציבור האיכותי הענק הנאמן לרבותינו שליט"א לא יבליג לנוכח הניסיונות לערער את הנהגת התורה רח"ל..." ‬נכתב במיילים הפנימיים, כשבהמשך ניתנות הוראות פעולה אקטיביות. "אם נשתוק כעת אחריתה מי יישורנו... ‬‫​נוכיח באותות ובמופתים לחברות ולמשרדי הפרסום הנאמנים לכבוד רבותינו, הסובלים מהטרדות ואלימות ...‬‫​ שאנו יודעים להכיר טובה ולשמור עליהם מ'נוער הזנבות' האלים והטרדן..."

"כל אחד ואחד יפעל מידית (עד ה-15/7) בכל הדרכים הכשרות העומדות לרשותו וילמד תועים בינה..."‬ כך ציטוט מהנכתב.

בשיחה שקיים "כיכר השבת" עם גורמים ידועים בציבור הליטאי העומדים מאחורי היוזמה אולם מעדיפים להישאר עדיין בצל, מטרת הפעולה הינה להוכיח שגם לזרם המרכזי בציבור הליטאי יש כוח לשנע מבוטחים מקופה לקופה ולבטל את האיום של הפלג הירושלמי.

"המטרה שלנו הינה גביית תג מחיר מכל גוף שישתף איתם (אנשי "הפלס") פעולה, אפילו רק בקריצת עין, וכן לחזק את הגופים הנאמנים להוראתם של גדולי הדור. לא נאפשר שיישבו איתם בחדרים אפלים ויסגרו מהלכים של שיתופי פעולה חשאיים".

"מי שיבחר לצעוד יד ביד עם אנשי בני תורה ייאלץ לשלם את המחיר של חרם מצידנו". מבהירים הגורמים בנחרצות ומוסיפים: נוכיח כי דם רבותינו אינו הפקר.

יצויין, כי הדברים באים בתגובה לפרסומים בכלי התקשורת מהם עולה כי קופות החולים שהחרימו את עיתון הפלס חטפו מכה קשה עם עזיבתם של אלפי מבוטחים. על פי הנתונים, ‬הקופות נגדן פעלה התנועה הפסידו ביחד 4827 מבוטחים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר