הותר לפרסום

חובש כיפה ומטורף: יוסף חיים בן דוד הוא החשוד המרכזי ברצח מוחמד אבו חדיר

הותר לפרסום כי יוסף חיים בן דוד הוא החשוד המרכזי ברצח הנער אבו חדיר, אביו הוא ראש כולל מוכר בשכונת הר נוף בבירה. קרובת משפחתו טוענת בשיחה עם "כיכר השבת" כי הוא היה מעורב בעבר ברצח לכאורה. "הוא נראה מצחיק וזורם, אבל הוא מטורף" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
יוסף חיים בן דוד, החשוד המרכזי ברצח (צילום מסך)

יוסף חיים בן דוד, גבר חובש כיפה המתגורר באזור ירושלים הוא החשוד המרכזי ברצח הנער הערבי מוחמד אבו חדיר כנקמה על רצח שלושת תלמידי הישיבה על ידי טרוריסטים. כך הותר הערב (ראשון) לפרסום. בית המשפט העליון דחה את בקשותיו של בן דוד להמשיך ולהטיל צו איסור פרסום על שמו בשל חשש מנקמת דם. מלבד בן דוד, נאשמים במעשה החמור עוד שני קטינים.

אביו של בן דוד הוא ראש כולל מוכר בשכונת הר נוף ורב ב"קטמונים" שבבירה. בן דוד ניהל בשנים האחרונות עסק לממכר משקפיים בשכונה חרדית מוכרת בבירה, אך מכריו טוענים בשיחות עם "כיכר השבת" כי מדובר באדם שככל הנראה אינו שפוי, הנוטל כדורים באופן קבוע.

יעל (שם בדוי), קרובת משפחה של החשוד ברצח המכירה אותו היטב, מספרת על אדם חולה הסובל מהזיות. היא טוענת כי בעבר נשמעו טענות כנגד החשוד כי היה מעורב ברצח לכאורה במזרח הרחוק. לדברי קרובת משפחתו, הוא אף ביקש בעבר מאשתו לעזוב את הבית יחד עם הילדה, בכדי שהוא "לא ירצח אותם", כך לטענתה.

"אני מכירה אותו טוב" אומרת יעל בפתח השיחה: "יש לנו קרובי משפחה משותפים, אני מכירה טוב את אשתו, היא אשה טובה ומקסימה". יעל מתארת את רעייתו של החשוד המרכזי ברצח כאשה שידעה שבעלה סובל ורצתה לעזור לו למרות שבני המשפחה הפצירו בה להתגרש ממנו: "כל השנים שהיא סבלה, היא לא רצתה להתגרש למרות שהיה לה קשה".

מוחמד אבו חדיר (פלאש 90)

"הוא נראה אדם זורם ומצחיק, אבל הוא מטורף לגמרי"

יעל טוענת כי רעייתו של החשוד המרכזי ברצח - יוסף בן דוד, מבקשת כעת להתגרש ממנו כמה שיותר מהר בעקבות הרצח המזעזע: "היא שבורה, היא אומרת שהיא רוצה גט כמה שיותר מהר".

יעל מספרת כי לפני כשנה, יוסף בן דוד, החשוד ברצח אבו חדיר, ביקש מאשתו לעזוב את הבית יחד עם הילדה: "אני יודעת שהיו תקופות שהוא אמר לה תעופי מהבית עם הילדה, אני מתחנן אלייך אל תתקרבי לפה, אני מסוכן לך ולתינוקת, זה אני יודעת אישית שהוא אמר זה". לדבריה: "הוא מטורף אמתי, לא נעים להגיד את זה אבל הוא ממש מטורף".

יעל מספרת על הזיות אצל החשוד במשך השנים האחרונות: "יש לו סוג של מחלת רדיפה במיוחד עם ערבים, הוא מטופל בכדורים, הוא מטורף לגמרי".

"למי שרואה אותו הוא נראה מדהים" מספרת יעל כשהיא משחזרת את התקופה בה הכירה את החשוד: "אני לא האמנתי ששמעתי בפעם הראשונה שהוא לא נורמלי - לא האמנתי, הוא נראה אדם מדהים - זורם, מצחיק, מרוויח, אבל כששמעתי סיפורים עליו... לא האמנתי".

קרובת משפחה טוענת: בן דוד היה מעורב ברצח במזרח הרחוק

"היו לו סיפורים על נשמות משהו, שרדפו אחריו נשמות בבית קברות, היה לו סיפורים ממש הזויים, סיפורים מטורפים. הוא ממש לא נורמלי" קובעת קרובת המשפחה. "הם ממש מרוסקים, הוא הרס להם את החיים".

על השבת שקדמה לרצח המזעזע היא מספרת: "הם (בן דוד והחשודים הנוספים ברצח) צחקו כל השבת, אני לא יודעת איך הוא משך אותם, מה הוא עשה".

העימותים בי-ם לאחר רצח אבו חדיר (צילום: היחידה האווירית של משטרת ישראל)

לקראת סיום השיחה, טוענת יעל כי בן דוד היה לכאורה מעורב ברצח כבר בעבר, אך עוצרת את דבריה: "לא נעים לי לדבר על זה, היה משהו, היה רצח לפני כמה שנים. הוא רצח איזה גוי, הוא עבד באיזה חנות משקפיים, הוא שיווק משקפיים מהמזרח הרחוק". יעל נעצרת ומבקשת שלא להמשיך בסיפור: "אני לא יודעת מה הם (בני המשפחה. י-כ) רוצים להגיד ומה לא".

היועמ"ש: "מעשה אכזרי המנוגד למוסר האנושי"

מוקדם יותר היום (חמישי) הוגש לבית משפט המחוזי בירושלים כתב אישום כנגד חוטפיו ורוצחיו של הנער מוחמד אבו חדיר. כתבי האישום הוגשו נגד שני נערים ומבוגר אחד - (בן דוד), השלושה הנם חובשי כיפות שחורות ומגיעים ממשפחות חרדיות.

בן דוד (מטושטש, במרכז)

מלבד האשמה ברצח, נאשמים השלשה בניסיון חטיפה לשם כליאה, תקיפה הגורמת חבלה של ממש וניסיון הצתה בגין ניסיון חטיפה של ילד בן 7.5 משכונת בית חנינא, אירוע שהתרחש יום קודם לכן. השלשה הואשמו גם בניסיון לשרוף מכוניות של פלסטינים והצתה מכוונת של חנות בכפר חיזמא.

היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין צירף לכתב האישום הודעה אישית שלו בה הוא כתב כי מדובר: "במעשה חמור ומזעזע, שבוצע על רקע גזעני כנגד נער חף מפשע. אני מבקש להביע את צערי העמוק על מעשה אכזרי זה, הנוגד את המוסר האנושי הבסיסי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר