חברי סיעת יהדות התורה בירושלים קיימו סיור תמיכה מיוחד בתושבים החרדים של 'קריית יובל'

הסכסוכים בין חרדים לחילונים בקריית יובל לא נגמרים. לאחר מסמך "מלא שטנה נגד חרדים" ששוגר על ידי המנהל הקהילתי החילוני, חברי סייעת 'יהדות התורה' באו לסיור תמיכה (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
באו לתמוך בתושבים החרדים: חברי סיעת יהדות התורה בירושלים מסיירים בקריית יבול (צילום: כיכר השבת)

שמונת חברי סיעת "יהדות התורה" בעירית ירושלים, סיירו ברחבי שכונת "קריית יובל", כהזדהות עם הציבור החרדי הגדול המתגורר בשכונה ואשר סובל מהתנכלות בלתי פוסקת של המינהל הקהילתי.

לפני כשבועיים שיגר המינהל הקהילתי מכתב למנכ"ל העיריה, אמנון מרחב, ובו תוכנית לסיור שתכנן המנכ"ל לקיים בשכונה יחד עם הצוות המקצועי הבכיר בעיריה. המנכ"ל ביקש לסייר בשכונה במסגרת דיוני הוועדה לשכונות מעורבות שהוקמה על פי דרישת סיעת "יהדות התורה", כדי ללמוד את הצרכים של הציבור החרדי בשכונה, להתרשם מקרוב מן הבעיות ולנסות למצוא פתרונות ראויים והוגנים לצרכים אלו.

לטענת חברי הסיעה המסמך שכלל את תוכנית הסיור, היה מלא כולו שטנה ושנאה כלפי הציבור החרדי המתגורר בקריית יובל, וכלל ביטויים קשים ופוגעניים ביותר כלפי ציבור זה. המינהל הקהילתי ביקש להסתייע במנכ"ל כדי להרחיק את הציבור החרדי מקריית יובל, ולהצר את צעדיו גם במעט מרחבי המחיה שיש לו כיום באזור.

המסמך הקשה של המינהל הקהילתי עלה לדיון בישיבת סיעת "יהדות התורה" בשבוע שעבר, והסיעה החליטה לקיים סיור הזדהות בקריית יובל עם הציבור החרדי הנרדף. כדי לעודד ולחזק את הציבור הגדול והחשוב הזה המונה כ-1300 משפחות, אשר נרדף עד חורמה על ידי מינהל קהילתי שמתנהג ברשעות וברוע כלפי ציבור ענק שכל חטאו הינו בכך שהוא נמנה על הציבור החרדי, ומנגד לעמוד באותה עת על הצרכים הרבים של תושבי השכונה החרדים ולהתרשם מן המצוקה הגדולה הפוקדת את תשובי השכונה.

בסיור שהתקיים אתמול ואשר נמשך כשעה וחצי, אותו יזמו וארגנו יושבי ראש הסיעה אליעזר ראוכברגר יעקב הלפרין, השתתפו גם כל יתר חברי הסיעה: סגן ומ"מ ראש העיר יוסי דייטש, סגן ראש העיר ישראל קלרמן, וחברי המועצה יצחק פינדרוס, יוחנן ויצמן, מיכל הלברשטאם שלמה רוזנשטיין. את הסיור הדריך שלמה גליק, הנציג החרדי היחיד במינהל הקהילתי בקריית יובל, והשתתפו בו קבוצה נוספת של אברכים מתושבי השכונה, אשר הדריכו והסבירו על המבנים והצרכים באזורים השונים של שכונת קריית יובל.

חברי סיעת "יהדות התורה" מספרים בעקבות הסיור כי נחרדו מהמחזות שנחשפו אליהם: גני ילדים רבים מתחת לקרקע, מלאים בטחב המאכלסים ילדים במחנק, בצפיפות איומה על שטח קטן ובתנאים תת אנושיים, בתי כנסת במקלטים ובחנויות, ועוד שורה ארוכה של מבנים בעיוותים משוועים אשר זועקים עד אימה. מנגד הוצגו בפניהם שורה של מבני ציבור מפוארים ורחבי ידיים, אשר משרתים ציבור שאינו מתושבי השכונה אלא מיובא מבחוץ, בעוד ילדי השכונה נאנקים תחת הסבל והמצוקה הנוראה והאיומה, אולם לא מוכנים להעניק להם פתרונות בשל היותם חרדים.

לדבריהם אחת הנקודות המזעזעות בסיור היה כאשר חברי הסיעה עברו ליד גינת משחקים שעירית ירושלים, בעקבות פעילות חברים בסיעה, ביקשה להציב במקום מתקני משחקים, אולם תושבים בקריית יובל, בעידוד חברים מהמינהל הקהילתי, שאחד מראשיו גר בסמוך לגינה זו, עקרו את המתקנים ובלבד שלילדים החרדים לא תהיה פינת משחק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר