לאחר ההשפלה של לפיד: חוק 0% מע"מ חוזר לועדת הכספים

לאחר ההשפלה שעבר שר האוצר יאיר לפיד עם דחיית ההצבעה על חוק 0% מע"מ שהוביל, הבוקר החוק חוזר לוועדת הכספים, הח"כים החרדים מבטיחים להכשיל את החוק (חדשות)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
כספים להתנחלויות תמורת החוק. סלומינסקי ולפיד (צילום: פלאש 90)

לאחר ההשפלה שעבר שר האוצר יאיר לפיד אך לפני שבועות ספורים עם דחיית ההצבעה על חוק 0% מע"מ שהוביל, הבוקר (שני) החוק חוזר לדיון אינטנסיבי בן יומיים בוועדת הכספים של הכנסת.

לפי הדיווח ב"כלכליסט", בשלב זה הנתק בין שר האוצר יאיר לפיד ואנשי "יש עתיד" לבין חברי הכנסת מהמפלגות החרדיות שסיכלו עד כה את העברת החוק, נמשך, בצל דרישת הח"כים החרדים כי יינתן פטור ממע"מ גם לדירות מעל סכום של מיליון שקל.

בעקבות חזרת בחוק מתכננים חברי הכנסת החרדיים כמו גם חברי כנסת אחרים מהאופוזיציה לקיים "פיליבסטר" - דיון מתמשך וארוך באמצעות הסתייגויות רבות לחוק וזאת כדי להקשות על הדיוק בחוק והצבעה על סעיפיו.

מנגד, במפלגת "יש עתיד" אומרים כי הם מתכוונים לנהל מלחמת התשה הדדית מול חברי הכנסת החרדים תוך שהם מקווים כי ביום רביעי יצביעו חברי הוועדה על החוק.

למרות שישנה מחויבות קואליציונית לחוק עדיין לא ברור כיצד יצביעו חברי הכנסת של הליכוד וישראל ביתנו, כאשר בשלב זה התומכים הברורים לחוק הם חברי הכנסת של יש עתיד והבית היהודי.

ב"כלכליסט" דווח עוד כי יו"ר ועדת הכספים ניסן סלומינסקי ניסה עד אתמול להכניס לחוק את קבוצות הרכישה אך נכשל בשל התנגדות משרד האוצר שטען כי הכנסתם יעלה את עלות החוק בחצי מיליארד שקל נוספים.

יצוין כי בטרם יחל הדיון על מע"מ אפס חברי הכנסת יתבקשו לאשר העברת 20 מיליון שקלים לשטחים, מדובר באחד התשלומים שהבטיחו ביש עתיד לבית היהודי תמורת המשך העברת החקו המע"מ אפס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר