יורם כהן, אב בן הישיבה העצור: 'להילחם בכל כוח'

יורם כהן, אביו של תלמיד הישיבה שנעצר ועורר גל הפגנות של אנשי הפלג הירושלמי אומר ל'כיכר השבת': "צריך להילחם, כולם מנסים לעזור לנו אבל אין תשובות ברורות" (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
ההפגות לשחרור אליהו כהן (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)

עם החשיכה אמש (ראשון) שבו המחאות של הפלג החרדי הקיצוני, לרחובות הערים החרדיות. זאת בעקבות מעצרו בשנית של תלמיד הישיבה בבירה, אליהו כהן שמוגדר על-ידי הצבא כעריק. אביו סבור כי מעצרו נועד לגרום לגיוס תלמידי ישיבה נוספים.

יורם כהן, אביו של אליהו, אמר ל"כיכר השבת": "זו הפעם השלישית שהוא נעצר ונשפט לעשרים יום. ביום רביעי לפני שבוע הוא נעצר. לפני עשרים וחמישה יום הוא הלך לבקו"ם ושפטו אותו לעשרים יום בכלא, אחר-כך הוא שוחרר ושוב נעצר ושוב נשפט לאותם ימים".

האב קובל על-כך שבנו הגיע ללשכת הגיוס, החיילים רצו לגייסו בכפייה למרות היותו תלמיד ישיבה שתורתו אמונתו: "רצו לגייס אותו באופן כפייתי. הוא בוודאי לא רוצה להתגייס מפני שהוא תלמיד ישיבה כמו כולם".

מאז מעצרו בחר אליהו לשבות רעב, זאת כחלק ממחאתו ומהלחץ אותו מנסה להפעיל על גורמי הצבא. "אתמול דיברתי איתו בשיחה טלפונית", מספר האב. "הוא סיפר לי שהוא שבת רעב מיום רביעי עד שבת ומאתמול הוא שב לשבות רעב".

את פשר השיחה הקצרה מסביר האב כי "ברגע ששובתים רעב, צה"ל אוסר על לבקר את העצור ואין לשוחח טלפונית".

"פניתי לכל מי שאני מכיר. כולם מנסים לעזור אך אין תשובות ברורות", הוא מספר באשר למאמצים לשחרור בנו. "דיברתי אתמול עם יהודה אבידן - איש הקשר של אריה דרעי, יו"ר ש"ס. הוא אומר שהם הופכים עולמות ומנסים לעזור. זה מה שאני שומע מהם".

האב רותח מזעם כשהוא מנסה למצוא סיבה למעצר בנו. "הם רוצים לשבור את הרוח של כולם על הגב שלו ועל ידי כך לגרום לכך שכולם יתגייסו. זה ברור", הוא קובל.

באשר לדרכי המחאה, נשמע האב נחרץ בדעתו. "צריך להילחם בכל הכוח. כמה שיותר להילחם - זה מה שצריך לעשות. אני תומך בהפגנות שמתקיימות כי אין דרך אחרת. אני עודדתי את בני לשבות רעב בכלא. כמה שיותר לעורר רעש זה מה שיעזור בסוף".

בתוך כך, בכוונת 'העדה החרדית' להצטרף מחר (שלישי) לעצרת המחאה כנגד מעצר תלמיד הישיבה, שתתקיים ברחוב בר אילן בבירה. גורמים ב'העדה החרדית' אומרים כי ככל-הנראה הגאב"ד וחברי הבד"ץ ישתתפו במעמד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר