חדרה: מאות הורים חרדים יפגינו

ההורים טוענים כי רה"ע החליט שלא לתקצב שני מוסדות לימוד חרדיים בעיר, אך ורק בשל צביונם הדתי. מנכ"ל המוסדות: "זו החלטה מרושעת בגלל המאבק על השבת" (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
ראש העיר חדרה, צביקה גנדלמן (צילום: מתוך דף הפייסבוק של ראש העיר)

מאות תלמידי מוסדות "אור יוסף" והוריהם יפגינו ביום שני ה-1 בספטמבר עם פתיחת שנת הלימודים ברחבי הארץ, כנגד ראש עיריית חדרה, שלטענתם הוא הורה שלא לתקצב את מערך ההסעות לשני מוסדות חינוך חרדיים.

ההפגנה תתקיים רק אז ולא כפי שתוכנן הבוקר (רביעי) זאת משום שבקשת המוסדות לקיים את ההפגנה הגיעה בשעות הלילה המאוחרות ובידי המשטרה לא הייתה יכולת לאשר זאת. המנהלים שבים ותוקפים את העירייה שלטענתם תגובתם ל"כיכר השבת" הינה בשקר יסודה.

עמנואל ביטון, מנכ"ל מוסדות "אור יוסף", אמר ל"כיכר השבת" כי ההפגנה לא התקיימה הבוקר כמתוכנן בשל איחור הגשת הבקשה. "אמרו לי שאין שום קצין שיכול לאשר לי את ההפגנה כשהגעתי אך הבוקר קיבלתי אישור לקיים את ההפגנה ביום שני".

"אנחנו עדיין בהידברות ומקווים למצוא פתרון לבעיה", הוא אומר באשר למחאתו. "אני מתאר לעצמי שבזמן מלחמה הדרך הטובה להתחמק מאמת זה לשקר. החיבור של העירייה בין המלחמה שלנו בשבת להסעות הוא פשע ושקרי".

באשר לטענות העירייה כי המוסדות המדוברים בזבזו את תקציב ההסעות, אומר המנהל כי מדובר בשקר: "העניין הוא כזה, בכל שנות התקציב האחרונות עיריית חדרה תקצבה באופן מלא את מערך ההסעות שלנו וקיבלה השתתפות תקציב ממשרד החינוך. העירייה הקציבה למוסדות הללו בסביבות 800 אלף שקל בשנה למכרזים שהעירייה עצמה עושה והיא מתעסקת איתם ולא אנחנו. התקציב עובר ישירות מאגף החינוך לזכייני העירייה אז לומר שאנחנו בזבזנו את הכסף זה הזוי".

אחד ההורים הסביר אתמול בשיחה עם "כיכר השבת" על מאבקם: "ראש העיר הורה להפסיק לתקצב את מערך לתלמודי התורה. עד היום העירייה מימנה את מערך ההסעות של תלמוד 'חפץ חיים' ובית ספר נוסף, השייכים לרשת החינוך "מעיין התורני" של ש"ס".

ההורים טענו כי ראש העיר מבצע איפה ואיפה כנגד הציבור החרדי: "ראש העיר החליט שהוא מפסיק את התקציב ובעקבות כך נכון לעכשיו תחילת שנת הלימודים מוטלת בספק. מחר נצא להפגין כנגד החלטתו לא לתקצב דווקא את ההסעות של הציבור החרדי וזה אגב מצטרף ליחסיו באופן כללי לחרדים. רק באחרונה הוא אישר חילול שבת בעיר".

מהעירייה נמסר בתגובה ל"כיכר השבת": "מנהל ביה"ס ידע עוד בתחילת השנה מהו התקציב המיועד להסעות וקיבל לאורך השנה עדכונים באשר לתמונת המצב הכספית. הוא דרש מימון להסעות גם במהלך חופשת הקיץ והובהר לו כי התקציב העומד לרשותו מיועד לשמש עד דצמבר 2014 וכרוך בהעברה תקציבית גם מרשת מעיין החינוך התורני. האחריות לקביעת סדרי העדיפויות הכספיים מוטלת עליו באופן בלעדי ואין לו למי לבוא בטענות על המצב שנוצר אלא לעצמו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר