קרב נוסף הוכרע: מערכת הכשרות "שארית ישראל" משנה את פניה

בימים האחרונים הוסיפו אנשי הנהלת הכשרות "שארית ישראל" המזוהים עם הממסד של "דגל התורה", רבנים שהצטרפו לכהן כחברי בית הדין, ובכך קרב שליטה נוסף הוכרע (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מרן הגראי"ל שטיינמן (צילום: יעקב נחומי - פלאש 90)

בימים האחרונים הוסיפו אנשי הנהלת הכשרות "שארית ישראל" המזוהים עם הממסד כיום של "דגל התורה", רבנים שהצטרפו לכהן כחברי בית הדין.

חברי הבד"ץ החדשים שנוספו הינם הגאונים רבי ישראל זיכרמן ממודיעין עילית, רבי אברהם הכהן רובין מרחובות ורבי יחיאל יוסף במברגר מחיפה אשר קיבלו את ברכתם של גדולי ישראל ובראשם מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן.

החברים החדשים בבד"ץ מצטרפים לחברי הבד"ץ הקיימים כיום: הגאון רבי אליעזר דינר רב קהל עדת ישראל, הגאון רבי עזריאל אוירבך רבה של בית וגן, הגאון רבי מרדכי גרוס גאב”ד חניכי הישיבות והגאון רבי צבי וובר רב שכונת נווה יעקב

הסיבה הרשמית לצירוף החברים החדשים הינה כהגדרת מערכת הכשרות: "בכדי לחזק את ההכשר לקראת שנת השמיטה בפיקוח הדוק על חברות המזון הרבות העובדות עם "שארית" ובמתן אפשרות לחברות נוספות לקבלת הכשרות המהודרת".

אולם מאחורי הקלעים מתברר כי מדובר בקרב שליטה על הגוף שנחשב לאחד החזקים והמשפיעים בעולם הליטאי שהוקם בהוראתו של מרן הגראמ"מ שך זצ"ל, ושעד לא מכבר היה מזוהה עם האגף היותר ניצי בציבור הליטאי.

מאז שהוקם הכשר "שארית ישראל", כמו גם הגופים הציבוריים הנוספים הקשורים לממסד של תנועת "דגל התורה", כדוגמת העיתון "יתד נאמן", נחשבו גופים אלו כמזוהים עם מי שהיום מכונים אנשי הפלג הירושלמי.

גם הרבנים וגם אנשי הניהול של ההכשר נחשבים היו כתלמידים מובהקים של מרנן הגראמ"מ שך ושל מרן פוסק הדור הגרי"ש אלישיב זצ"ל.

כעת, לאחר השינויים שנעשו על-ידי ההנהלה הקיימת, גבריאל שרמן ורפי מנת, והוספת החברים החדשים לגוף הכשרות, נוצר בעצם רוב להנהלה הנוכחית הכפופה למרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן שהינם המנהיגים הרוחניים של תנועת "דגל התורה" וממילא גם של הגופים הציבוריים הכפופים לה כדוגמת העיתון וגוף הכשרות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר