תיעוד: הרבנות הראשית הסמיכה 339 רבנים

339 רבנים חדשים הוסמכו בטקס בו השתתפו הרבנים הראשיים לישראל. הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף: "תפעלו על פי 'כוחא דהיתרא עדיף'". הרה"ר הגאון הרב לאו: "אתם שגרירי היהדות" (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: דוברות הרבנות הראשית)

בזה אחר זה נכנסו הבוקר (חמישי) כאלף איש מכל רחבי הארץ אל בית הכנסת 'ישורון' בירושלים, לטקס הסמכת רבנים חדשים מטעם הרבנות הראשית. בתום הטקס הוסמכו 339 רבנים, במעמד הסמכה שהתקיים בנוכחות הרבנים הראשיים לישראל - הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף והרב הראשי הגאון רבי דוד לאו.

הרבנים אמרו לנוכחים כי עליהם להיאבק מידי יום בחקיקה האנטי-דתית אותה מחוקקת הממשלה הנוכחית. אישי הציבור בטקס הבטיחו כי בכוונתם להסמיך עוד מאות רבנים.

הרב הראשי לישראל, הגאון רבי דוד לאו בירך את הרבנים שהוסמכו: "בידכם להיות השגרירים של היהדות כולה. עלינו להיאבק יום יום בחקיקה האנטי דתית. אך בידכם לפעול כשגרירים של תורת ישראל, ללא פשרות - אך בדרכי נועם"

הראשון לציון, הגאון רבי יצחק יוסף אמר: "כוחא דהיתרא עדיף, ולכן כששואלים אתכם שאלה בהלכה שקדו והתירו - אם ההלכה מתירה. הידע שרכשתם כדי לקבל את ההסמכה נועד לאפשר לכם לפסוק כבית הלל מתוך ידע וגדלות הרוח".

סגן השר לשירותי דת, אלי בן דהן אמר: "פעלנו ונפעל למינוי רבנים, ובקרוב נאפשר מינויים של 1,000 רבני עיר. בעזרת ה' כל רב שיבקש להפיץ תורה ולקדם את היהדות יוכל למצוא את מקומו".

מנכ"ל המשרד לשירותי דת, אלחנן גלט אמר כי "כשרואים את הגיוון הרב של המוסמכים בעדות, במגזרים ובגילים, מבינים שהרבנים שמוסמכים היום הם המנהיגות הרוחנית העתידית של עם ישראל".

צילום: דוברות הרבנות הראשית

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר