הישג: ביהמ"ש הורה להקים מקווה טהרה בכפר ורדים

בית המשפט העליון ביטל החלטה של ביהמ"ש המחוזי, והורה להקים מקווה טהרה בישוב כפר ורדים עבור תושביו שומרי התורה והמצוות. תוך שנה וחצי יוקם בישוב המקווה המיוחל (חדשות)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
מקווה טהרה (Uri Lenz/FLASH90)

בית המשפט העליון הורה היום לישוב כפר ורדים להקים מקווה טהרה עבור תושביו השומרים תורה ומצוות. ההחלטה מבטלת החלטה של בית משפט מחוזי שקבע כי אין לבית המשפט סמכות להתערב בהחלטתה של המועצה המקומית לא להקים מקווה טהרה.

"לא ניתן משקל ראוי לפגיעה המשמעותית בתושבות היישוב שומרות המצוות, בהעדרו של מקווה נגיש בשבתות ובמועדי ישראל, ומשהתברר כי ניתן משקל יתר לשיקול הקצאת המשאבים, על אף שנמצא כי קיימת קרקע זמינה שתאפשר הקמת מקווה בלא לפגוע בצורכי ציבור אחרים ובלא שתדרש הקצאת משאבים משמעותית מצד המועצה".

עוד נכתב בהחלטה: "מצאתי כי החלטת המועצה שלא להקים מקווה כאמור חורגת ממתחם הסבירות, ומשכך דינה להתבטל. נוכח "ההיסטוריה" הארוכה של הדיונים בנושא זה, לא ראינו להחזיר את הדיון למועצה פעם נוספת, שכן במערך הנתונים עליו עמדנו, ההחלטה המתחייבת היא הקמת המקווה במהירות הראויה".

"בהינתן המסקנה שאליה הגעתי אציע לחבריי לקבל את הערעור במובן זה שפסק דינו של בית המשפט קמא יבוטל, והעתירה תתקבל. על המועצה המקומית כפר ורדים לפעול לאלתר להקמת מקווה על אחד מן המגרשים ביישוב שפורטו בהודעת המדינה או במגרש אחר שתמצא לנכון כך שתחל בנייתו בהקדם האפשרי, ולא יאוחר משנה וחצי מיום מתן פסק דין זה" קבע השופט פוגלמן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר