ההחלטה נפלה

רבנות ירושלים: הגר"ש עמאר החליט להתמודד

בימים האחרונים נפלה ככל הנראה ההחלטה אצל הראשון לציון הגאון רבי שלמה משה עמאר להתמודד על תפקיד רבה הספרדי של ירושלים. בלשכתו של הרב עמאר ממשיכים, כמו בכל החודשים האחרונים, להכחיש זאת, אך בשיחות סגורות מקורביו מאשרים את הפרטים (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הגר"ש עמאר עם ניר ברקת (צילום: קובי שירה)

המירוץ לרבנות ירושלים: במשך חודשים הכחישו בלשכת הראשל"צ הגאון רבי שלמה משה עמאר את הדיווחים, גם ב"כיכר השבת", כי הרב מתכוון להתמודד לתפקיד רבה הספרדי של ירושלים.

אך כעת מתברר כי בימים האחרונים נפלה ככל הנראה ההחלטה והגר"ש עמאר צפוי להתמודד לתפקיד רבה של ירושלים.

מה שזירז את קבלת ההחלטה היא העובדה שנקבע תאריך קיום הבחירות - כ"ז בתשרי.

בעבר אף דאגו גורמים בלשכת הגר"ש עמאר להכחיש את ההתמודדות ואף צטטו מכתב של הגר"ש למרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף זצוק"ל בו הוא הבהיר כי אין בדעתו להתמודד לתפקיד.

"ועתה, הליצנים נראו בארץ, ודרכיהם מגוונות הן, ויש שמפיצים את עניין הרבנות של ירושלים", כתב אז הגר"ש עמאר, "והנני להודיע בשער בת רבים שאין דעתי על זה כלל, ולא עולה על לבי עניין זה אפילו במחשבה, וכבר דחיתי פניות חשובות מאד בעניין".

בסיום המכתב כותב הגר"ש עמאר: "כל מגמתי ללמוד תורה וללמדה בשיעורים ודרשות בארץ הקודש ובכל אתר ואתר, ולהשיב להמשיך לשואלים דבר ה' זו הלכה, סדורה וערוכה".

מי שמאוד רצה שהגר"ש עמאר יתמודד לתפקיד הוא ראש העיר ניר ברקת, אך זה יצטרך להמתין להחלטת ש"ס בנושא, זאת לאחר שהתחייב שיתמוך במועמד חרדי שהמפלגות החרדיות יתמכו בו, לצד מועמד ציוני דתי.

באשר לש"ס, שם טרם התקבלה החלטה. מצד אחד יש לאריה דרעי ולהנהגת התורנית משימה לסיים את המשבר הספרדי עם הגר"ש עמאר ולהביא לאחדות השורות, כך ובמדיה והגר"ש עמאר ייבחר לרבה של ירושלים יאסר עליו להתערב בפוליטיקה ובכך ייגנז חלומו של אלי ישי להקים מפלגה משותפת עם הרב עמאר.

אך מצד השני יש שם נוסף על הפרק והוא הגאון רבי דוד יוסף, לו הבטיח מרן הגר"ע יוסף זצ"ל את תפקיד רבה של ירושלים במהלך הבחירות לרבנות הראשית, כך שלדרעי יהיה קשה לקבל החלטה.

יצוין כי באופן רשמי בלשכת הגר"ש עמאר ממשיכים להכחיש, אך מאחורי הקלעים ובשיחות סגורות הם מאשרים את הפרטים.

כזכור, רק אתמול הודיע הגאון הרב מרדכי טולדנו, חתנו של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל, על התמודדותו לתפקיד רבה של ירושלים.

במכתב ששיגר אתמול הרב טולדנו נכתב: "אנו החתומים מטה ביודעינו את גופי התורה שתלויים במעמד הרבנות, קוראים אנחנו לכל מי שבידו להרים קרנה של תורה ולעמוד בפרץ לשמור על עולם התורה ולעשות כל שביכולתו, ובזה אנו חותמים במועמדותו של ידידינו הגאון רבי מרדכי טולדנו, חתנו של מרן הראשל"צ זצ"ל, וממשיך דרכו, לכהן כרב ראשי וראב"ד עיר הקודש ירושלים. אנו קוראים לכל מי שיעזור ולסייע לו שחייב לעשות כן".

בין היתר, חתומים על המכתב לצד הגר"ש כהן, חברי מועצת חכמי התורה הגאון רבי שמעון בעדני והגאון רבי משה מאיה, וכאן הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי, הגאון רבי דוד כהן, הגאון רבי ברוך דב פוברסקי וכ"ק האדמו"ר מבעלזא.

בש"ס הוכו בתדהמה מהמהלך שהתרקם מאחורי גבם, לאחר שלא ידעו על קיום המכתב והחתימות ומיהרו לטעון כי מדובר בחתימות מאז חודש כסליו ומאז השתנו דברים רבים.

הבוקר, בכיר בלשכת הגר"ש כהן אמר בשיחה עם "כיכר השבת" כי "הרב מעולם לא חתם על נוסח מסוג זה, הרב לא זוכר שהוא חתם על המירוץ לרבנות ירושלים, ייתכן שהרב חתם על נוסח עקרוני בנושא הבחירות והם הלכו ושינו את הטקסט של המכתב".

לדבריו, "כל בר דעת יבין שהגר"ש כהן לא יכתוב על חתנו של מרן - עם כל הכבוד הראוי - 'ממשיך דרכו', הרי יש את הרב יצחק ואת כל המחלוקת, זה לא מה שחסר עכשיו".

בני משפחתו של הגר"מ טולדנו מסרו בתגובה ל"כיכר השבת": "באשר להכחשות חסרות השחר, בענין חתימתם של הרבנים שליט"א, כתב היד המקורי נמצא תחת ידינו, ואין אנו נזקקים להשיב לכל מיני גחמות פוליטיות, הנעשים מתוך לחץ ובלבול ובניגוד לדעת גדולי ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות