חברי כנסת בש"ס: "יש לתמוך בגר"ש עמאר לרבה של ירושלים"

ח"כ בכיר בש"ס אומר בשיחה ל"כיכר השבת" כי על תנועת ש"ס לתמוך בגאון הרב שלמה עמאר למשרת רבה של ירושלים. מנגד, ח"כ אחר טוען כי התפקיד אינו ראוי ו"קטן" עבור הרב עמאר (חרדים, בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: יוסי זמיר, פלאש 90)

המירוץ לרבנות ירושלים: חבר כנסת בכיר בש"ס אומר הערב (חמישי) בשיחה ל"כיכר השבת", כי התנועה צריכה לתמוך בראשל"צ הגאון רבי שלמה משה עמאר לתפקיד רבה הספרדי של ירושלים. הבוקר דווח ב"כיכר השבת" כי הראשל"צ החליט כי בכוונתו להתמודד לתפקיד רבה של ירושלים, גורם בכיר בלשכת הרב אישר את הפרטים.

לדברי הח"כ הבכיר בש"ס: "על תנועת ש"ס לתמוך בגר"ש עמאר, הגיע הזמן לאחדות ואין ראוי מהרב עמאר. הנהגת ש"ס צריכה להיות הנהגה אמתית שלוקחת אחריות ותעשה סוף לפילוג המטורף הזה שמשסע את הציבור הספרדי".

"אם יהיה רצון אמתי להגיע לשלום, הנה ההזדמנות מונחת על מגש. רק תבצעו ותקבלו אחריות, הרב עמאר ראוי לתפקיד" הוסיף הבכיר. ח"כ אחר בש"ס הנחשב למקורב ליו"ר אריה דרעי אמר ל"כיכר השבת": "זו הזדמנות נדירה לשלום, בשביל השלום צריכים לעשות הכל אבל הכל".

מנגד, ח"כ ניסים זאב אמר בשיחה ל"כיכר השבת" כי הרב עמאר הוא גדול בתורה שבכלל לא ראוי שיתמודד לתפקיד: "זה כמו שמרן הרב עובדיה יוסף זצוק"ל היה מתמודד בשנים האחרונות לתפקיד רב ראשי".

מוקדם יותר דווח ב"כיכר השבת" כי בש"ס טרם התקבלה החלטה. מצד אחד יש לאריה דרעי ולהנהגת התורנית משימה לסיים את המשבר הספרדי עם הגר"ש עמאר ולהביא לאחדות השורות, כך שבמידה והגר"ש עמאר ייבחר לרבה של ירושלים ייאסר עליו להתערב בפוליטיקה ובכך ייגנז חלומו של אלי ישי להקים מפלגה משותפת עם הרב עמאר.

אך מהצד השני יש שם נוסף על הפרק והוא הגאון רבי דוד יוסף, לו הבטיח מרן הגר"ע יוסף זצ"ל את תפקיד רבה של ירושלים במהלך הבחירות לרבנות הראשית, כך שלדרעי יהיה קשה לקבל החלטה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות