לקראת מאבק בירושלים

לסרי זועם: "התנהגות כוחנית של מחללי שבת על אפינו וחמתנו"

בשבת האחרונה מסעדה חדשה פתחה את שעריה בירושלים תוך חילול שבת בריש גלי. נתי לסרי דורש לכנס את הלובי הדתי בעירייה וטוען כי "מדובר במדיניות על אפינו וחמתנו" (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
ראש העיר ניר ברקת (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)

הסערה הבאה בירושלים? בחודשים האחרונים מתנהל מאבק כנגד הפרת הסטטוס-קוו עתיק היומין שלא לפתוח עסקים בשבת בירושלים, אולם נדמה שהמאבק לא נושא פרי והחנויות ממשיכות לפתוח את שעריהן. הפעם יוצאים חברי המועצה החרדים למאבק כנגד חנות נוספת שפותחת את שעריה בשבת.

במהלך השבת האחרונה הופתעו עוברי אורח חרדים לראות כי לנגד עיניהם נפתחת מסעדה גדולה נוספת ברחוב עזה בעיר ומיד עם צאת השבת הם עירבו את חברי המועצה החרדיים בניסיון לעצור את ההידרדרות החמורה.

יו"ר סיעת ש"ס בירושלים, נתי לסרי, שיגר הודעה ובה כתב: "לצערנו הרב התנהגות כוחנית של מחללי השבת בקביעת עובדות בשטח בפתיחת בתי קפה ומסעדות נתקלות בגרירת רגליים של גורמי האכיפה והפיקוח".

חבר המועצה מותח ביקורת כנגד עיריית ירושלים בה הוא חבר בקואליציה ואומר כי נדמה שזו היא מדיניותה של העירייה. "עושה רושם שמדובר במדיניות חובבנית ופופוליסטית בשתיקה בקואליציה זו על אפינו וחמתנו".

בדבריו הוא רומז על המשך שלמות הקואליציה בעקבות חילולי השבת. "אנו עוד מאמינים שאפשר בקואליציה זו שאנו שותפים מרכזיים לעמוד על המשמר כאשר בשבת זו ברחוב עזה 40 נפתחה לראשונה עוד מסעדה גדולה בצומת מרכזית לדאבון לבם של תושבי השכונה ובלבד ובתנאי שנעורר וננער את חובתנו הקואליציונית לשבת הקדושה".

"השבת מסעדה זו חיללה שבת בפרהסיה בקול רעש גדול גם מחוץ למסעדה דבר המוסיף חטא על פשע גם בהיבט חוקי העזר והסטטוס קוו. כשכואב צועקים", הוסיף לסרי.

במכתבו, מבקש לסרי לכנס בהקדם את הלובי הדתי בעיריית ירושלים, בו חברים כל הסיעות החרדיות והדתיות, לדון בכך.

לסרי לא הסתפק בכך ושיגר מכתב למיכל שלם, ראש הסגל בלשכת ראש העיר ניר ברקת, בבקשה להעלות בישיבת ההנהלה את נושא חילול השבת ההמוני ברחוב עזה בשבת האחרונה.

"לצערנו הרב התנהגות כוחנית של מחללי השבת בקביעת עובדות בשטח בפתיחת בתי קפה ומסעדות נתקלות בגרירת רגליים של גורמי האכיפה והפיקוח", קובל לסרי בפנייתו למיכל שלם.

"אבקש לדון במהות וגם בסעיף המצ"ב בדיון הקרוב בוועדת כספים אירועי תרבות ברחוב עזה ועמק רפאים", דורש לסרי ומציין כי "לצערי הרב, הדבר תמוה ומחייב בירור, כנאמר בחז"ל: 'הננשך מנחש נזהר בחבל', נשמח לדון בעניין".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה ל"כיכר השבת" כי "אין כל שינוי במדיניות העירייה לגבי הסטטוס קוו הקיים מזה שנים בירושלים".

לדבריהם, "מדובר במקום פרטי. על-פי החוק והסטטוס קוו מתאפשרת פעילות מסעדות ותרבות שבת, לעומת מסחר ותחבורה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר