האחדות בפתח? • צפו

חשיפה: הגר"ש עמאר נועד בחשאי עם הגר"ש בן שמעון

הראשל"צ הגאון רבי שלמה משה עמאר נפגש בחשאי עם הגאון הרב שלמה בן שמעון בב"ב, זאת על רקע המגעים שהולכים ותופסים תאוצה לאחדות בקרב הציבור הספרדי. הרב הגיע למקום ברכב לא שלו, בכדי שהשכנים לא יזהו אותו מגיע למקום. הגר"ש ל"כיכר השבת": "אנחנו לא רבים". צפו בתיעוד הבלעדי (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הגר"ש עמאר יוצא מביתו של הגר"ש בן שמעון (צילום: ישראל כהן)

חשיפת "כיכר השבת": הראשל"צ הגאון רבי שלמה משה עמאר נפגש בחשאי עם הגאון הרב שלמה בן שמעון בבני ברק.

ל"כיכר השבת" נודע כי כחלק מהמשא ומתן לאחדות בציבור הספרדי בין הראשל"צ הגר"ש עמאר, לתנועת ש"ס וההנהגה הרוחנית, הגיע הצהריים (שלישי) הגר"ש עמאר בחשאיות לביתו של הגאון הרב שלמה בן שמעון.

הרב עמאר, ששהה בקפריסין, נחת הצהריים בישראל, ורכב מיוחד הגיע אל שדה התעופה בכדי להביא את הרב בחשאיות לביתו של הרב בן שמעון ברחוב דבורה הנביאה בבני ברק.

כאמור, הרב לא הגיע ברכבו הפרטי, אלא ברכב אחר, בכדי שהשכנים לא יזהו את הרב נכנס אל בית הרב בן שמעון.

במהלך הפגישה, בין היתר, דנו הרבנים על קידום השלום בתוך הציבור הספרדי, שמשוסע מזה כשנה, מאז הבחירות לרבנות הראשית.

הרב בן שמעון נבחר לתווך בין הצדדים וזאת בשל קרבתו לנשיא מועצת חכמי התורה, הגאון הגדול רבי שלום כהן, שהרב בן שמעון הינו גיסו. לרב בן שמעון יש מעמד מיוחד בתנועה, מעין ראב"ד של הציבור הספרדי בבני ברק, והוא מוכר כאחד המנהיגים הרוחניים של העיר.

עדיין לא ברור האם הגר"ש בן שמעון יצליח להביא את בשורת האחדות לציבור הספרדי, אך מדובר בהתקדמות נוספת לקראת שלום אפשרי בתוך המגזר הספרדי.

הפגישה בין הרבנים נמשכה מהשעה 16:45 ועד השעה 17:15. ביציאתו שאלנו את הגר"ש עמאר האם אנחנו לקראת אחדות? הרב חייך וענה: "אנחנו לא רבים".

יצויין, כי במהלך הפגישה דנו הרבנים גם בנושא שנת השמיטה שבפתח ובבית דין מיוחד שיעסוק בנושא, ובשלב הזה בפגישה היה נוכח גם הרב שניאור רווח.

כפי שדווח מוקדם יותר ב"כיכר השבת", מי שמנסה בכל הכוח לדחוף בימים אלו לחזרת השלום למרחב הספרדי הוא חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי שמעון בעדני, שאף נפגש בסוף השבוע עם הגר"ש עמאר בכניסה לניחום אבלים בבית מרן הגר"ח קנייבסקי, והתיישב לשיחה ארוכה עם הרב עמאר ברכבו.

כעת בש"ס ממתינים להכרעה, האם להזמין את הגר"ש עמאר לכנס באצטדיון 'האנה' ולהתקדם צעד נוסף לאחדות, או להתעלם מהגר"ש ולהמשיך את הקרע הגדול בציבור הספרדי שהפך למפסיד הגדול.

אחד הרבנים שהיו מקורבים בדרגה ראשונה למרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף זצוק"ל אמר מוקדם יותר ל"כיכר השבת": "בשביל שלום בוודאי שצריך להזמין את הגר"ש עמאר, ש"ס מתפרקת, בשביל השלום גם מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל היה סולח, צריך לסיים עם זה אחד ולתמיד, 28 שנה הולך לרדת ולהיזרק לפח, לא חבל?".

צילום: ישראל כהן

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר