ח"כ ניסים זאב: "בג"ץ לא עשה לנו טובה"

חברי הכנסת החרדים שבעי רצון מפסיקת בג"ץ, שהכריע כי אין לחייב את הישיבות הקטנות בלימודי ליב"ה. ח"כ מקלב: "עדיין חוששים". ח"כ מוזס: "מברך על פסיקת בית המשפט". עם זאת, ח"כ ניסים זאב לא מתרגש: "בג"ץ לא עשה לנו טובה" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ח"כ ניסים זאב (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90)

חברי הכנסת החרדיים הביעו הערב (רביעי) שביעות רצון מפסיקת בית המשפט העליון, שדחה את העתירה שביקשה לחייב את הישיבות הקטנות להכניס לימודי ליב"ה למסגרת הלימודים.

אלא שלמרות הכל, את חבר הכנסת ניסים זאב מתנועת ש"ס זה לא מרשים. "בג"ץ לא עשה פה שום טובה שהכיר בזכות הציבור החרדי ללמוד על פי ערכיו והשקפת עולמו" אמר זאב ל"כיכר השבת".

לדבריו, "בנושא החינוך קיימת אמנה בינלאומית שכל הורה זכאי לחנך את ילדיו על פי אמונתו ועל פי השקפת עולמו. הבג"ץ לא יכול לחרוג מהאמנה הבינלאומית ולקבל עתירה קנטרנית שכל כולה לפגוע בתלמודי התורה ולהוריד את תקציביהם בעילה ובעלילה שהם אינם מבצעים את חוק חינוך חובה".

לדבריו, "הבג"ץ בעצם יישר קו עם האמנה הזאת המקובלת בעולם וזה בעצם היה מחובתו לעשות זאת. דוגמא לדבר הינה המוסלמים שנמצאים בתוך המסגדים ולומדים את לימודי הדת שלהם הם גם אינם לומדים לימודי ליב"ה אך בכל אופן מתוקצבים על ידי מדינת ישראל".

זאב הביא דוגמה נוספת מהמוסדות הנוצריים: "גם מוסדות נוצרים שהמדינה אינה נכנסת ומתערבת להם בתכנים הלימודיים ולמרות זאת הם מתוקצבים. זה קיים בכל העולם המערבי. באירופה ובארה"ב שישנם קבוצות שמתמקדים בהם יותר בלימודי דת מאשר בהשכלה כללית וזה מקובל".

"הנסיון לכפות דווקא בארץ ישראל על מוסדות חרדיים תכנים וערכים זרים זה דבר שנוגד את האמנה הבינלאומית וטוב עשה בג"ץ שדחה זאת" אמר זאב.

יו"ר סיעת 'יהדות התורה', חבר הכסנת מנחם אליעזר מוזס אמר בתגובה להחלטת בית המשפט: "אני מברך על פסיקת בג"ץ בעניין אי-חיוב ליב"ה במוסדות תרבותי יחודי. טוב שהקול השפוי גבר כאן על מסע מתמשך של דה-לגיטימציה".

מוזס הוסיף כי "אני מקווה כי כל אותם עותרים למינהם, שמידי בוקר מגישים עתירות קנטרניות, ילמדו סוף סוף להרפות משנאתם ורדיפתם את הציבור החרדי, ויפסיקו לנסות לכפות עליו שינוי אורחות חיים".

ח"כ אורי מקלב מסיעת 'יהדות התורה' אמר בתגובה: "החשש הוא שגם פסיקה זו לא תמנע מהם עתירות קנטרניות נוספות. הבסיס לדחיית פסיקה זו היא עמידתו הנחרצת של שר החינוך לשעבר גדעון סער לזכותו ומסורתו של לימוד התורה בישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר