הקרב על החינוך החרדי

פגישת ח"כי 'דגל' וברקת: על מה שוחחו הארבעה?

גורם המעורב בפרטי פגישתם של חברי הכנסת של 'דגל התורה' עם ראש העיר ניר ברקת טוען כי בין היתר נידונה האפשרות שאיתמר בר עזר יפוטר מתפקידו כמנהל אגף החינוך החרדי • "זה חשוב ל'דגל התורה' כי זו דריסת הרגל האחרונה שלהם באגף" • גורם בכיר ב'דגל': "הפגישה עסקה רק במצוקת החרדים" (בארץ)

ראש העיר ניר ברקת (צילום: יונתן סינדל - פלאש 90)

פגישתם של שלושת חברי הכנסת של "דגל התורה", משה גפני, אורי מקלב ויעקב אשר עם ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, לאחר ההתקפות החריפות נגדו מצדם, מעוררת הד ציבורי נרחב.

בפגישה נדונו מספר נושאים הנוגעים לציבור החרדי בכלל ולשכונות המעורבות בפרט, כאשר ב'דגל התורה' הבהירו את עמדתם בפני ברקת בתקווה לחולל שינוי ביחסים בין הצדדים.

גורם המעורב בפרטי הפפגישה, טוען בשיחה עם "כיכר השבת" כי אחד הנושאים עליהם דנו הצדדים היה כוונתו של ראש העיר ניר ברקת לפטר מתפקידו את איתמר בר עזר, מנהל האגף לחינוך חרדי (מנח"ח) בעירייה, ולמנות במקומו איש ש"ס.

בר עזר מונה לתפקיד לפני שבע שנים לאחר שזכה במכרז ומאז כל כמה שנים מאריכים לו את כהונתו כאשר בחודשים האחרונים סוגיית הפסקת ההתקשרות עמו עלתה לדיון מספר פעמים.

"בימים האחרונים כשהעניין הפך לרציני יותר, הבינו חברי הכנסת של 'דגל התורה' כי עליהם להיפגש עם ראש העיר על מנת שזה יחזור בו מהחלטתו", אמר הגורם.

לדבריו, "אלמלא הנושא היה עולה לדיון בתקופה האחרונה, ספק אם היינו רואים אותם נפגשים יחד בחדר סגור. הסוגיה הזו חשובה למפלגה הליטאית כי זו הרגל היחידה שלהם במחלקת החינוך בעירייה והם לא רצו להפסיד את התקווה האחרונה בנושא".

גורם המעורה בנעשה במסדרונות העיריה מנתח את הדברים בשיחה עם "כיכר השבת" ואומר כי "מבחינת דגל התורה, החינוך החרדי הוא בבת עינה ואולי התיק הכי חשוב שקיים בירושלים. בשל הנסיבות אירעה לתנועה הליטאית תאונה טקטית לאחר הבחירות האחרונות ובמסגרת המשא ומתן הקואליציוני הם איבדו את השליטה בתיק".

לדבריו, "מבחינתם עדיין לא מדובר בצעד אל חזור ולהערכתם בקדנציה הבאה הם יוכלו 'לתקן' את זה ולשוב ולשלוט בתיק החשוב".

"מסייעת לתקווה זו העובדה שלמרות שצביקה כהן, סגן ראש העיר מטעם ש"ס, הוא הממונה על התיק, הרי שהמנהל בפועל הוא איתמר בר עזר הנמנה על חוגי דגל התורה ולפיכך קיים עדיין עוגן מסוים לליטאים בתוככי האגף זאת על אף השינויים שנערכו שם מאז הבחירות האחרונות", הוא מוסיף להסביר.

"בדיוק מאותן סיבות", מנתח הגורם, "מבקשים בתנועת ש"ס להדיח את המנהל ולשים איש משלהם זאת במטרה לבצר את מעמדם ובעצם להוכיח כי השינוי הינו מהותי וכי תם עידן דגל התורה באגף. מבחינת דגל מדובר באיום ממשי של להיות או לחדול ולכן הח"כים והנציגים נעמדים על רגליהם האחוריות בכדי לעשות הכל שהשינוי בתפקיד מנהל האגף לא ייצא אל הפועל".

"מבחינתם את צביקה כהן עוד ניתן איכשהו לבלוע אבל אם יחליפו את מנהל האגף הרי שהם איבדו את השליטה בתיק החינוך לגמרי לשנים הקרובות", הוא אומר לסיום.

גורם בכיר ב"דגל התורה" מכחיש בשיחה עם "כיכר השבת" את השמועות כאילו ובמפגש עסקו חברי הכנסת וראש העיר בסוגיית הבחירות לרבנות העיר ירושלים או בנושא החינוך החרדי.

"כל הפגישה נולדה מזה שברקת ביקש לדעת מדוע אנחנו תוקפים אותו ולמה באים אליו בטענות, אז אמרנו שאנחנו מוכנים להסביר לו במה דברים אמורים", מסביר הגורם, "ולכן אך טבעי הוא שהפגישה עסקה במצוקה הגדולה של הציבור החרדי בירושלים, מצוקת בתי הכנסת וצורכי הציבור, וכן בעניין הצרת צעדיו של הציבור החרדי".

לדבריו, "מצד אחד השיחה הייתה טובה ועניינית אך מצד שני לא היססנו להציג בפניו באופן חד וברור את הנתונים הקשים כפי שהם באו לידי ביטוי בסיור שערכו הח"כים בירושלים".

"מטרת הפגישה הייתה כדי שברקת יבין מה הטענות כלפיו וכן לשמוע את ההסברים שלו לעניין. כל השמועות האחרות אינני יודע מה מקורן", הוא שב ומדגיש, "השיחה לא עסקה לא בענייני רבנות לא בענייני קואליציה, ולא בעניינים פרסונליים כאלו ואחרים".

בעיריית ירושלים ואיתמר בר עזר הכחישו את הפרטים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר