בעקבות הקמת ליין כשרות חדש:

הליטאים מאיימים להחרים שנית את עסקי מנחם כרמל

החרם הליטאי ישוב? בעקבות השתלטות מחנה הגראי"ל שטיינמן על בד"ץ שארית ישראל, פועל איש העסקים מנחם כרמל להקמת ליין כשרות חדש המסונף ל"העדה החרדית" - מה שגורם לליטאים לנופף שוב באקדח החרם נגדו. מרן הגר"ח קנייבסקי נשאל בנידון והשיב כי יש קודם להזהיר את כרמל מההשלכות הצפויות (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מנחם כרמל, עסקיו יוחרמו על ידי הציבור הליטאי? (צילום ארכיון: אורי כהן)

הפילוג הליטאי - הקרב על ההכשר: בשבועיים האחרונים הושלמה ההשתלטות המוחלטת של הפלג הליטאי המרכזי על וועד הכשרות "שארית ישראל", כאשר בתהליך שהחל עם הוראתו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן צורפו שלושה רבנים חדשים (הרבנים ברוורמן, רובין ובמברגר) לוועד הכשרות. ימים ספורים לאחר מכן צורף כחבר וועדת הרבנים גם הגאון רבי שבח צבי רוזנבלט, גאב"ד יראים.

ההכשר, שהיה בעבר מזוהה עם הפלג הירושלמי ששלט אז בממסד של תנועת דגל התורה הליטאית, עבר מהפך דרמטי והפך להיות מזוהה עם הממסד החדש. מנגד, הרבנים הגר"ע אוירבך, הגר"מ גרוס והגר"א דינר סירבו לשתף פעולה עם השינוים שהתרחשו, ואף החרימו את ישיבות וועד הכשרות.

הגר"ח קנייבסקי עם חברי 'שארית' לאחר ההשתלטות על המערכת. במעמד זה נשאל לגבי חרם עתידי על מנחם כרמל (צילום ארכיון: אורי כהן)

במקביל, הגראי"ל שטיינמן והגר"ח קנייבסקי פרסמו מכתב מיוחד הקורא לציבור בני התורה לרכוש מוצרים בעלי הכשר "שארית ישראל", זאת בכדי לחזק את מערכת הכשרות המתחדשת שעברה שינוי מנהלי.

במכתבם, קראו גדולי הדור לציבור הרחב כמו גם למנהלי המוסדות להקפיד על רכישת מוצרי מזון בעלי תווית כשרות של שארית ישראל.

אלא שלא כולם קיבלו את ההוראה ובשבועות האחרונים פועל איש העסקים החרדי מנחם כרמל - בעליה של רשת "בר כל" - להקמת ליין מיוחד של פירות וירקות שיימכרו ברשת שבבעלותו תחת מותג כשרות המסונף להעדה החרדית, זאת במקום המוצרים שהיו עד היום בהכשר שארית ישראל.

באם הדבר יצלח, הרי שמותג הכשרות החדש יעבור למוצרי מזון נוספים ואף יתעתד להוות אלטרנטיבה של ממש להכשר הליטאי הוותיק.

ל"כיכר השבת" נודע כי החשש מצעד שכזה ריחף במשך כל זמן המהפך בקרב עסקני שארית, ובכינוס המיוחד שנערך לפני כשבועיים בביתו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי בו השתתפו החברים החדשים של וועד הכשרות, נשאל מרן האם יש להחרים שוב את רשת בר כל כפי שנעשה בעבר לאחר שמכר בחנויות שבבעלותו את עיתון "הפלס". מרן הגר"ח הירהר כמה דקות בשאלה, והשיב כי "יש קודם להזהיר אותו".

באם החרם הליטאי ייצא שוב אל הפועל, הרי שהדבר עלול לפגוע בצורה משמעותית בעסקיו של כרמל, שמחזיק בבעלותו גם אולמות שמחה ועסקי נדל"ן.

ל"כיכר השבת" נודע, כי ככל הנראה יחריף המאבק בכרמל בימים הקרובים, וועד הכשרות של 'שארית' יסיר את ההכשר מעסקיו של כרמל. כמו כן, בהוראת גדולי ישראל, קופות הצדקה וארגוני החסד יפסיקו לרכוש תלושים של רשת "בר כל" שבבעלות איש העסקים החרדי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר