דרישה: לפסול את הרב יצחק רלב"ג בהצבעה על הרב אריה שטרן

דרישה דחופה הופנתה ליועץ המשפטי של הרבנות הראשית לפסול את הרב יצחק רלב"ג, חמיו של הרב דוד לאו מלהשתתף בהצבעה היום על כשירותו של הרב אריה שטרן (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרב יצחק רלב"ג (צילום: יונתן סינדל - פלאש 90)

איגוד בתי הכנסיות הציונים פנה הבוקר (ראשון) בדרישה ליועץ המשפטי של משרד הדתות לפסול גם את הרב יצחק רלב"ג, מחותנו של הגאון רבי ישראל מאיר לאו וחמיו של הרב הראשי הגאון רבי דוד לאו מלהשתתף בהצבעה שתיערך היום על כשירותו של הרב אריה שטרן לכהן כרב עיר.

בפניה ליועץ המשפטי של הרבנות הראשית, כותב עו"ד אילן קמינצקי, ​​​​​​יו"ר נציגות בתי הכנסת כי "כידוע, מועצת הרבנות הראשית אמורה להתכנס היום על מנת להחליט על חידוש הכושר של הרב אריה שטרן. התברר כי מספר גדול של חברי המועצה פסולים מלהשתתף בהצבעה זו, ואלה אכן פסלו את עצמם".

"בראש הדברים אציין כי ברורה הבעייתיות האפשרית בכך שאחד המתמודדים הינו אחיו של הרב הראשי ונשיא מועצת הרבנות הראשית ומועמדים אחרים הינם קרובי משפחה של הראשון לציון", כותב עו"ד קמינצקי, "אף שאיננו מטילים דופי ברבנים הראשיים, כדי לשמור על טוהר הבחירות, ככל האפשר, הכרחי כי במצב כזה תהיה הקפדה יתרה שלא נעשה כל שימוש, ישיר או משתמע, בסמכותם של הרבנים הראשיים כלפי חברי המועצה".

עו"ד קמינצקי מוסיף וכותב כי "אציין כי במצב מורכב כזה, בו מתמודדים קרובי משפחה מדרגות שונות, בקשרי דם או נישואין, של שני הרבנים הראשיים ושל רבנים נוספים במועצת הרבנות, הכרחי כי תיעשה בדיקה לפני ההצבעה כי שלא יהיה חשש של ניגוד עניינים או השפעה פסולה וזאת על מנת למנוע לזות שפתיים או טענות על שיקולים שאינם עניינים".

"נוסף על כך", הוא מוסיף, "לאור המצב הקיים בירושלים כיום, בו סמכויות הרבנים הראשיים לעיר פוזרו בין רבנים שונים, לחלק מחברי מועצת הרבנות, אשר מחזיקים בתפקידים רבניים שונים בירושלים, עשוי להיות אינטרס למינוי רב כזה או אחר".

"גם כאן, הכרחי כי תהיה הקפדה יתרה שלא ישתתפו בישיבה רבנים אשר שאלת זהות הרבנים הראשיים לירושלים עשויה להשפיע עליהם ישירות מכוח התפקידים אותם הם ממלאים כיום. כך הרב רלב"ג, חבר מועצת הרבנות הראשית המשמש כיום כאחראי על רישום נישואין בירושלים יושפע ישירות ממינוי הרב הראשי לירושלים ומעבר לקרבה המשפחתית בינו לבין הרב משה חיים לאו, נראה שלא יהיה נכון שישתתף בהצבעה על בחירת הממונה עליו, במיוחד שלבחירתו של הרב הראשי לירושלים תהיה השפעה ישירה על משרתו של הרב רלב"ג וקיימת סבירות גבוהה כי משרתו כרשם נישואין תבוטל", טוען עו"ד קמינצקי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר