סוער בפוניבז'

נפילת הגר"א דויטש: פלג 'המחבלים' בעצרת מחאה

פלג המחבלים בישיבת פוניבז' בבני ברק יערכו הערב עצרת מחאה בהיכל הישיבה בעקבות הפגיעה, לדבריהם, בגאון רבי אשר דויטש, מראשי ישיבתו של הגר"ש מרקוביץ, שנדחף ארצה ונזקק לטיפול בידו • הגר"ש מרקוביץ במכתב מחאה: "להתבונן ולראות היאך הגיענו שפל זה. לבער את הנגע הנורא" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגר"א דויטש עם ידו החבושה, אמש (צילום: באדיבות המצלם)

לא שקט בפוניבז': הערב (שני) ייערכו בפלג המחבלים עצרת מחאה בעקבות פציעתו של הגאון רבי אשר דוישט מראשי ישיבת פוניבז' של הגר"ש מרקוביץ, שעל פי גרסת תלמידיו "נדחף" בעת שהיה בדרכו לכתיבת אותיות במעמד הכנסת ספר התורה שהתקיימה בישיבה במוצאי שמחת תורה, נפילה שבעקבותיה הוזקק ראש הישיבה לטיפול רפואי בידו.

בעקבות הפציעה הורו ראשי הישיבה לקיים היום עצרת מחאה בהיכל הישיבה בבני ברק בשעה 18:00 בערב, בעצרת המחאה צפויים להשתתף רבני הישיבה ובני הישיבה.

ראש הישיבה הרב שמואל מרקוביץ הוציא מכתב מחאה שנתלה בהיכל הישיבה. תחת הכותרת "מחאה רבתי" נכתב כי "נמס כל לב ורפו ידיים, על המעשה הנורא והמחריד, עת העיזו פנים להפיל ארצה ולפצוע בהכאה של סכנה ממש, את הארי החי, אחד המיוחד מראשי הישיבה הק', גאון התורה, אשר ממימי תורתו העמוקה ישתו בצמא עדרים עדרים, לו דומיה תהילה, רבנו הגאון הגדול רבי אשר הכהן דויטש שליט"א ומה נוראה היא ההתדרדרות העצומה, המשך לדרך הנלוזה לפגוע ולפצוע, לבזות ולמרוט, בין כותלי בית המדרש ישיה"ק".

"ועתה הגבוה השפל, השליכו לארץ תפארת ישראל. וכל מחאה שנעשה לא תוכל לבטא את גודל הזעזוע מהפשע הגדול הזה ועלבונה של תורה הק' עצמה", כותב ראש הישיבה ומוסיף: "ועל כן יש להתבונן ולראות היאך הגיענו שפל זה, ועד היכן הגיעו תוצאות השנאה והאיבה. והחובה על המשפיעים הרועים והמחנכים, לנקוט בכל פעולה לבער את הנגע הנורא, אלה הצאן מה חטאו, ולבחון את דרכם הן בדיבור והן בשתיקה".

"אמרו נא למשחית הרף", כותב הרב מרקוביץ במכתבו, "ובערת הרע מקרבך, ויקיים כל אחד במקומו ובנחלתו ציוויי התוה"ק לא תשימו דמים בביתכם, ואהבת לרעך כמוך, וביאורם ז"ל מאן דסאני עלך לא תעביד לחברך. ולא ניתן יותר לעמוד על דם רעך ולאחוז בפלך השתיקה, בטענת מצווה שלא לומר דבר שאינו נשמע ומוטב יהיו שוגגין וכו', כי השתיקה בכל כגון דא חמורה ואסורה, ושלא יאמרו מדשתקי וכו'".

הרב מרקוביץ מסיים את מכתבו וכותב כי "ותחת הנעצוץ יעלה ברוש, להוסיף אהבת חינם, זהירות בכבוד הזולת עד לאחת, לימוד המוסר וספרי מרנא החפץ חיים נ"ע בקביעות, וחיזוק שמירת כבוד התורה לומדיה והוגיה בטהרה, רבנן ותלמידיהון".

יצוין כי מנגד בקרב הצד השני דוחים מכל וכל את הטענות על דחיפת הרב דויטש שם טוענים כי מדובר בנפילה אקראית. "שום בחור מהצד שלנו לא עמד מאחורי התקיפה הזאת. הם מצאו תירוץ לעשות עצרת מחאה", אומרים בפלג השונאים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות