הבחירות לרבנות ירושלים

הרבנית צביה אליהו תוקפת את ניר ברקת: בעלי סייע לו

הרבנית צביה אליהו, אמו של המועמד לרבנות ירושלים הרב שמואל אליהו תקפה את ראה"ע ניר ברקת ושר הדתות נפתלי בנט שלא הביעו תמיכה בבנה למרות הסיוע שנתנה לו בבחירות המקומיות. "הוא רוצה שירושלים תהיה כמו תל אביב, שיהיה אפשר לפתוח חנויות בשבת". על בנט אמרה: "זה אדם שאין תוכו כברו" (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרב מרדכי אליהו זצ"ל (צילום: יוסי זמיר / פלאש 90)

הקרב על רבנות ירושלים: הרבנית צביה אליהו, אלמנתו של הראשל"צ הגאון רבי מרדכי אליהו זצוק"ל ואמו של הרב שמואל אליהו המתמודד לתפקיד הרב הראשי הספרדי של ירושלים, פתחה הערב (שני) במתקפה חריפה כנגד ראש העיר ניר ברקת ויו"ר "הבית היהדי" השר נפתלי בנט שהחליטו לא לתמוך בבנה לתפקיד.

בראיון למשה גלסנר במהדורה המרכזית ב'קול ברמה' אמרה הרבנית אליהו על ניר ברקת שהחליט שלא לתמוך בבנה לתפקיד כי מדובר ב"עוד מישהו שהרב בחר בו. הרב עזר לו והוא הגיע למה שהגיע, ואני המשכתי עם זה בקדנציה השנייה".

"הוא רוצה שירושלים תהיה כמו תל אביב, שיהיה אפשר לפתוח חנויות בשבת". אמרה הרבנית אליהו על ברקת. יצויין, כי הרבנית אליהו הייתה בקשר רציף עם ברקת בתקופת הבחירות ואף תמכה בו.

הרבנית אליהו עם בנה הרב שמואל אליהו (צילום: מתוך יוטיוב)

על יו"ר 'הבית היהודי' השר נפתלי בנט אמרה הרבנית אליהו: "אני זוכרת שהוא (הרב שמואל אליהו. י.כ) הביא אותו פעם אחת הביתה, הוא אמר לי 'אמא תכירי', אמרתי לו שאין תוכו כברו, זה הבנאדם, תיזהר".

בראיון שהעניק הצהריים ל"כיכר השבת" התייחס הרב אליהו לכך שהוא נחשב למועמד הציבור החרדי-ליטאי ואמר: "אין ספק שגדולי התורה החרדים הביעו בי את אמונם והודיעו לי על תמיכתם לאחר שנכנסתי אל בתיהם ואף התברכתי על ידם, כך שבהחלט אני גם המועמד של הרבנים ראש הישיבה הרב אהרן לייב שטיינמן והרב חיים קנייבסקי".

"יחד עם זאת, יש רבים, מאות רבנים גם בציונות הדתית שתומכים בי ועוד עשרות רבנים שחתמו על מכתב תמיכה. אני מרגיש מועמד של כולם. זו הסיבה שבגללה אני גם נמצא במירוץ הזה" מוסיף הרב אליהו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר