ההפסד של הרב שמואל אליהו: המשפחה סלחנית, התלמידים זועמים

בנו של הרב שמואל אליהו, אומר ל'כיכר השבת' כי אין בלבם כעס על ניר ברקת ונפתלי בנט. מנגד, תלמידיו של הרב זועמים מאוד ומבטיחים כי לא בטוח שיתמכו ב'בית היהודי' (אקטואליה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
הרב שמואל אליהו (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)

היום שאחרי: לאחר ההפסד הצורב של הרב שמואל אליהו, רבה של צפת, בבחירות בירושלים, כשקיבל 18 קולות מול 28 קולות שקיבל הרב הנבחר - הראשל"צ הגאון הרב שלמה עמאר, בעוד תלמידיו חשים כעס רב נגד שושביני הניצחון של הנבחרים הרי שדווקא בני המשפחה נשמעים מעט סלחנים.

אריאל אליהו, בנו של הרב, אומר ל"כיכר השבת" כי אינם מופתעים מהתוצאה וכי לרב היו לא מעט תומכים בקרב הציונות הדתית. "לא נכון לומר שכל הציונות הדתית לא תמכה בו, צריך לקרוא את הנתונים ולהבין שזה לא היה כך", הוא אומר.

בין ראש העיר ברקת לרב אליהו יש קשר חברי במשך שנים רבות ובשל כך נדמה היה כי דווקא בני משפחתו של הרב יחושו כעס נגדו, אך הוא מבהיר שלא כך הם פני הדברים. "אין לנו שום כעס על השר נפתלי בנט וראש עיריית ירושלים ניר ברקת", הוא מבהיר.

"הם בנו תמונה ואנחנו נכנסו אליה באמצע", אומר אריאל אליהו, "הם רצו את הרב אריה שטרן והרב שלמה משה עמאר ולפי זה הם הרכיבו את הגוף הבוחר בהתאם לזה ומי שנכנס לתמונה הפריע להם. זה בסדר. אני לא רואה בזה בעיה".

אם התמונה הייתה כה ברורה, מדוע מלכתחילה אביך התמודד? "היה סיכוי אבל היה סחף ביום האחרון", הוא משיב, "אם לא היה סיכוי הרב לא היה נכנס למירוץ, הוא נכנס כי היה סיכוי".

מנגד, תלמידיו של הרב ואביו הרב מרדכי אליהו זצ"ל חשים "בגידה" מצד השר בנט וראש העיר ברקת. לטענתם, "הייתה בגידה כפולה. מלבד היותו של הרב אליהו חבר קרוב של בנט, בן דהן וברקת, הוא גם איש ציוני מובהק ובמקום שהם יחבקו אותו ויעדיפו אותו על פני מועמד חרדי, הם בחרו את הדיל".

הדיל המדובר הוא תמיכתם ברבנים הרב אריה שטרן והרב עמאר, ולטענתם הדיל הזה עוד יעמוד להם לרועץ. "לנו יש יומן ואנחנו רושמים שם הכול, העולם הוא עגול ובבוא הימים יגיע נפתלי בנט וירצה שכל אדם דתי הנמנה על הציונות הדתית יתמוך במפלגת 'הבית היהודי', אך לפי המצב הנוכחי הוא רק יכול לחלום שנתמוך בו. אולי אפילו נתמוך במפלגת 'עוצמה לישראל' במידה ותתמודד", אומר תלמידו של הרב אליהו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר