הרב נחום איזנשטיין יו"ר ועד הגיור ל'כיכר השבת': זה יום שחור

יו"ר ועד הרבנים העולמי לענייני גיור, הרב נחום איזנשטיין, התייחס בשיחה עם 'כיכר השבת' ל'חוק הגיור' שעבר בוועדת החוקה: "זהו יום שחור שיגרום לגרוע בעולם היהודי" (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
הרב נחום איזנשטיין (צילום: אלחנן דור)

אחרי שראש הממשלה והסיעות הדתיות ספגו מכה כשחוק הגיור המאיים על הגיורים במדינה היהודית, עבר בוועדת חוק חוקה ומשפט בכנסת, החרדים ממשיכים למתוח ביקורת כנגד העברתו. רב המומחה בתחום אומר כי מבחינתו ברגע שהחוק יעבור סופית יצטרכו החרדים להקים "רשימה שחורה" כנגד המתגיירים באמצעות החוק.

יו"ר ועד הרבנים העולמי לענייני גיור, הרב נחום איזנשטיין, נשמע נחרץ בתגובתו בשיחה עם "כיכר השבת". "אני לא מופתע מכך שהחוק עבר. חברי הכנסת רוצים להתערב בנושאים השייכים לרבנים. הם רוצים לקבוע בנושאים הלכתיים בגיבוי כמה חברי כנסת דתיים החושבים את עצמם רבנים".

"זהו יום שחור שיגרום לגרוע בעולם היהודי", אומר הרב ונזכר במה שהתרחש בשנות ה-90 "נפגשתי עם הרבנים הראשיים ועצרנו את התהליך שרבני ערים היו מוסמכים לערוך גיורים ורובם לא עסקו בכך משום שהם ידעו שצריך לדעת את זה".

לדבריו, "חברי הכנסת צריכים לפעול כדי שהחוק לא יעבור. הידיים שלנו כבולות". הרב אומר כי "מה שחייבים לעשות הוא להכריז בריש גלי שאנחנו לא נכיר בגיורים האלה ושלא יצא מכך מכשול. אנחנו מכירים רק במערכת הקיימת למרות הביקורת שיש לנו כנגד הגיורים הנערכים היום וזאת משום שהמתגיירים לא מקיימים מצוות".

הרב איזנשטיין אומר כי לדעתו צריך להקים "רשימה שחורה ששם ירשמו אותם אלו שהתגיירו באמצעות החוק שעבר אתמול".

יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני הסביר את ההתנגדות של הציבור החרדי לחוק הגיור במהלך הדיון בוועדה ואמר: "אנחנו נמצאים על פרשת דרכים כאשר אלעזר שטרן לוקח את האחריות על עצמו, לחתוך את העם היהודי, זה לא יסולח, לא נדע מי יהודי ומי גוי. מתגייסים כל האנשים, שלא יתנו לעשות משהו נגד בית המשפט, פה הם ייתנו קו נרחב, הולכים לחתוך, לקרוע את העם היהודי".

הרפורמה המדוברת אמורה להקים בתי דין לגיור, להכשיר רבני ערים ולפתוח אזורי רישום לגיור, כך שכל אזרח יוכל לבחור את בית הדין בו יתבצע תהליך הגיור וזאת בניגוד למתרחש היום שהוא מחויב להגיע לבית דין במקום מגוריו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר